måndag 27 juni 2016

Sommaren är HÄR!!

Jag vet inte vad som hände... Tiden rusar fram och *POFF* så är det midsommar! Hänger aldrig med nu för tiden.

Sommaren är så himla hektisk & jag har svårt att hinna med, stanna upp o njuta.

Men på midsommar lyckades jag rätt bra.
2 glada midsommar tjejer.

Blev mysig lunch hemma medans det regnade utanför.
Sen packade vi bilen full och åkte ut o mötte upp dom andra på Malmen.

Det blev kaffe & tårtbuffe.

Jag som inte är någon "stor bakare" bidrog med jordgubbar varav hälften va lime&basilika marinerade + glass..

Tårtor fanns det ändå gott om!

Solen va tillbaka efter skuren vid lunch och den stannade resten av dagen..

Vi vuxna umgicks medans barnen lekte och hade så roligt! Det är sååå härligt att se barnen härja runt & så härligt för oss vuxna att dom alla leker så bra ihop och tar hand om varann så att vi vuxna bara kan luta oss tillbaka och bara vara.

Sen tändes grillen och det vankades middag. Alla hade som vanligt tagit med sig sitt egna att grilla med tillbehör.

Vi grillade kycklingspett som vi åt med tzatsiki & färskpotatis som vi värmde i foliepaket m citron&dill smör.

Resten av kvällen satt vi vuxna o bara pratade & lyssnade på musik. Barnen lekte tills dom tröttnade och kröp då in i bakluckor & vänners husvagn med kortspel, filtar, snacks & "paddor". Klockan 01 va Astrid trött så vi cyklade hem.. Och klockan 1:30 störtade vi alla i säng efter ännu en underbar, kravlös & avslappnad midsommar här i mitt älskade Stånga med våra fina vänner...

Dagen efter vaknade jag & Astrid tidigt. Till frukost åt jag rester från lunchen på framsidan i den redan heta sommardagen.
Och det blev bara varmare & varmare.....

Har nog inte svettats så på länge. Det stod helt still mellan varven och kom det en vindpust så va den inte ens svalkande..

Jag öppnade loppisen kl 12. Blev en lugn dag. Inte konstigt då jag gissar att dom flesta höll till på stranden.

Så jag fick massor av tid att gå igenom loppisen, prismärka, packa upp lite nytt, ändra om lite & damma av allt medans jag lyssnade på Lars Ulrich sommarprat..

Så nu är det sommar på riktigt och med den är loppissäsongen här!  Och jag kommer ha fullt upp med loppisen & loppisbloggen när jag inte jobbar. Så som vanligt kan det bli lite tyst på bloggen.

Ser fram emot en hektisk månad med öppet i loppisen, "barnens hinderbana" i Uppsala nästa helg,  jobbet, loppisbloggen, pärkträning, minst ett "så mycket burgsvik" besök, grillkvällar, Dalhems loppisen & om 13 dar ska JAG spela PÄRK med vårt grymma rekryt-lag "Stånga III" på Stångaspelen!!
Om 8dar kommer mamma & pappa hit och stöttar oss under stångaspels-veckan och när dom åker härifrån tar dom med sig Astrid. Lyx för henne & för oss som blir kvar hemma med bara Agnes.

Men samtidigt ser jag fram emot att om en månad landa med familjen i vårt paradis, Tegelstrand.. Som jag längtar till lugnet, salta bad, dra krabbtinor, morgon promenader med tillhörande morgondopp,  god mat, skaldjur, gå på loppisar & fiska makrill på udden..

Med Tegelstrand som målbild hoppas & tror jag att jag kommer orka med den kommande månaden!