tisdag 6 februari 2018

En sista vab-dag som inte blev som jag tänkt.

Båda tjejerna har börjat piggna till bra så idag va sista dagen hemma.

Tänker inte ens nämna/gnälla om mina revben i detta inlägget.. Det är som det är.. Och jag måste nog bara försöka acceptera att det kommer kännas ett bra tag..

Häromdagen fick vi veta att man MÅSTE ha pass för att åka till Tyskland.. MERDE!! Våra pass gick ut strax efter Kroatien-resan för 1,5år sen. Så häromdagen bokade vi den ENDA tiden som fanns denna veckan. På Torsdag kl 12:40!! När jag jobbar. INTE läge att åka till stan i 2h mitt på dagen efter att inte varit på jobbet på hela veckan pga vab.. Vi åker om 2v o passet tar minst 5dar att bli klart samtidigt som jag bara kan hämta på Onsdagar. SÅ det va typ NU eller helt kört ... alt provisoriskt pass..

Men idag hittade Anders en tid till mig så efter lunch lämnade vi "Vab-bubblan" åkte vi in till stan o mötte upp Anders.

Så PASS.. CHECK! Skönt att slippa åka ifrån jobbet på Torsdag.

Så gick jag o Astrid en lång sväng på HM. Jag hittade massa fina tröjor o Astrid en till sig o en till Agnes.
En gul kofta, en grön kort collage, en stickad grå & en gulorange långärmad t-shirt. Har jag sagt att jag gillar gult. ;-) 

Men mot slutet av shoppingen veknade Astrid ordentligt o sa att hon ville direkt hem utan att gå på "Flying Tiger"... Anade oråd!! Men så orkade hon iaf inom "TGR" för att köpa slajm. Sen drog vi direkt hem o hon höll på att somna i bilen.

Väl hemma smög hon upp i sin säng o somnade. Jag gick upp o tempade.. 38,7!!! Och så har hon börjat hosta.. Så imorgon blir hon hemma med mig då jag är ledig sen får Anders ta resten av veckan om det skulle bli så för jag längtar tillbaka till jobbet!

Imorgon hoppas jag att ryggen är bättre än idag.. Sugen på att så chili, tomat o paprika samt köra en utrensning i köket o källaren till fördel för loppisen. Börjar längta till i Påsk när jag planerar att öppna loppisen för 4:e året! Börjar verkligen längta efter våren o det kliar i fingrarna nu både för loppisen & att för-så o odla! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar