måndag 26 februari 2018

En helg i underbara "Södern"..

I Torsdags em åkte vi med båten o vid 23 landade vi hemma hos min mamma & pappa i Olofström.

Där väntade goa mackor, några öl,  lite småprat o häng i köket innan vi la oss.

Alltså vilka godingar! 

Fredagen ägnades åt att fika både "hemma" med Uffe o hemgjorda semlor och sen också hos min barndomskompis Caroline! Hur trevligt som helst att ses.. Evigheter sen vi sågs sist! 

Sen vankades det en stund i bastun (eller mest utanför m dörren öppen) till kvällen!
Ett av mina topp 5 favvoställen i världen! 

Sen åt vi fantastisk weinerschnitzel på kalv med klassiska tillbehör o spelade "På spåret" ihop! 

Så mysig kväll.

Känner mig sååå avslappnad o trygg hemma hos mamma & pappa.. 
Slår alla spa i världen..
Det är "hemma" för mig trots att jag aldrig bott i det huset. Men min mormor o morfar bodde där när jag va liten så jag har många barndomsminnen från det där fantastiska huset.
Missförstå mig inte.. 
Gotland är mitt HEM: där jag alltid vill bo o älskar att leva. Men Blekinge är mitt "hemma" där jag har massa gamla fina minnen, mitt ursprung, där jag tillbringade 1:a halvan av mitt liv, där folk pratar som jag & där jag har mina föräldrar. 

2 olika platser som har varsin lika stor plats i mitt hjärta. 

Vid 6 på Lördagsmorgonen drog jag o Anders iväg ännu längre söder ut.
Vilken vacker vinterdag att dra på "Road Trip"!

Vi drack kaffe, pratade, lyssnade på radio, jag berättade gamla minnen när vi passerade Kristianstad m omnejd, vi garvade, vi åt mackor, Anders försökte prata danska, vi garvade ännu mer, men satt också bara tysta o bara va!

4h efter vi lämnat Olofström landade vi på målet...
1:a gången jag va där på "Border shop"..
 Helt galet stort, nästan övermäktigt o jag "såg knappt skogen för alla träd"! GUD va mycket alkohol under ett o samma tak!
Tur att vi förbeställt det mesta kvällen innan. För det låste sig lite för oss båda när vi kom in. Nästa gång föreställer vi allt...
Vi gick runt i 1h och fick nog med oss allt vi tänkt köpa på plats. Sen betalade vi det o det förbeställda och hämtade upp o lastade in det i bilen och exakt 3h efter att vi lämnat Danmark va vi påväg tillbaka med båten.

Visst vi hade pratat om att det skulle vara mysigt att bo en natt i Köpenhamn eller så och hänga mer i fantastiska Danmark men jag ville ännu hellre hänga hemma hos mina föräldrar dom få dagarna vi hade.

Så vid 17 landade vi på Kronobergsvägen igen..
Fick denna kvällen sällskap av denna fina som ÄLSKAR att basta.. 
Vi satt där o pratade om ditt o datt o lyssnade på musik i nästan en timme.

Sen åt vi Tacos o kollade på sista deltävlingen av årets fiasko till Melodifestival..

Eller jag o mamma satt mest o småpratade med tvn i bakgrunden.

På Söndagen hängde vi mest hemma o åt lunch med min Farbror o hans sambo.

Sen packade vi in allt i bilen..
Eller inte allt för Agnes ville så gärna stanna kvar hos mormor o morfar så det ordnade vi såklart. 

Så vi kramades massor o vinkade hejdå och drog med bara ett barn mot båten.

Fina fina trygga Agnes kommer få några fantastiska dagar hos sin mormor & morfar.
Dom som har all tid o energi att skämma bort henne men också tålamod att traggla läxor.
Har pratat med henne på facetime 2ggr idag. Och dom har gjort massa "bortglömda" nomp-läxor men också varit i badhuset o simmat.

Så lite revbens-uppdate: Nu har det gått 1 månad sen jag skadade revbenen... I helgen har jag haft en heldel ont igen. Vaknade tillomed på natten o fick ta ipren för att jag hade så ont. Antingen pga att jag varit mer stilla än normalt o suttit en massor i bil/båt eller så läker det ihop igen efter att jag hostat upp det när jag hade influensan förr förra veckan.
Skönt att vara tillbaka på jobbet idag o röra sig "normalt" igen.
Idag har jag fått smärtstilla lite men ikväll känns det bättre än i helgen men ändå lite stelt o ömt men som sagt BÄTTRE. Rörelse är iaf bättre än stillasittande!
 Segt som tusan!

Härligt att vara långledig och resa "hem" men alltid skönt att vara tillbaka i vardagen! Fast i hemlighet önskar jag att jag kunde gjort som Agnes o bara sådär stannat där hos mina föräldrar i bara några dagar till.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar