tisdag 21 maj 2019

Slut på tystnaden..

Varit knäpptyst här.
Har öppnat bloggen o tänkt skriva flera gånger men inte orkat/kunnat få fram något klokt ord.

Det har varit VÄLDIGT omvälvande veckor..

Huvudsaken till tystnade är det där fantastiska huset vi köpte men sen hoppade av efter 4dagar. Det va skitjobbiga dagar och ännu värre efter beslutet vi tog tidigt på morgonen till min 41:a födelsedag. Nu börjar jag få lite distans o landa i beslutet. Men det är fortf jobbigt. Jag undviker att köra där förbi men när jag gör det slår jag handen i ratten o svär. Det va säkert helt rätt beslut för oss, men mitt hjärta håller inte med ännu. En vacker dag kanske jag orkar skriva om allt som hände eller inte.

Annars har livet sakta börjat rulla igång igen efter det och plötsligt kom sommaren.. Häggen blommar & snart också syrenen.
Nu ska jag njuta av denna sommaren o landa i att vi blir kvar här tillsvidare.

I helgen som va vankades det 40-års fest för fina Åsa!! Blev en härlig, lekfull & galen kväll med efterföljande trött-söndag.

Kommande helg vankas det 50års fest.

Helgen efter det blir det en fin helg med Juntan för att fira dom 4 fantastiska som fyller 40år i år.

Sen kommer min syster med familj hit över midsommar.. Ska bli så kul att dom ska få se Gotland sommartid för 1:a gången.

Båda våra barn ska vara lediga/hemma själva HELA sitt sommarlov.. Ska bli spännande att se hur dom klarar att ta det ansvaret. Nyttigt för dom.

Stångaspelen!!  Vi jobbar på att få ihop ett lag.

Och i Sommar ska jag dessutom på 2st konserter med Artister jag verkligen vill se.  Varje försommar tänker jag att jag ska göra så mycket o ta vara på Gotlands exploderande Nöjesutbud men så säger det swoosch o så är sommaren förbi.  Men i år blir det både fantastiska partybandet "Hoffmaestro m Kaliffa" & sen fantastiska Veronica Maggio på "Grå gåsen" I Burgsvik!

Och mitt i allt ska jag även försök att ha loppisen öppen så mycket jag bara kan! Har sååå mycket nytt & fint som jag vill ska gå en vända till.

Och så ännu en härlig & efterlängtad 40-års fest för vår fina Emma mot slutet! Och efter Veronica konserten på Tisdagen efter den bär av till fantastiska Tegelstrand på semester!

Men först rivstartar jag med 3 "ensam-veckor" då Anders ska jobba på fastlandet. Länge sen sist men det kommer säkert gå bra. Tjejerna får öva på att ta ansvar inför sommarlovet & jag känner mig stark o tror jag har koll på allt. Ikväll har vi bakat "kärleksmums" till Malmgardsfesten imorgon.  Nu ligger dom i säng o sover gott sen 1h.

Energin är fantastiskt nog på topp. Och igår kom även lusten att odla, bättre sent än aldrig. Hängde vid pallkragarna m frölådan, massa jord o fyllde 7 av 10 pallkragar m frön.

Denna sommaren ska bli fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar