onsdag 22 maj 2019

En nästan helt vanlig ledig Onsdag!

Har nog varit sommarens varmaste dag so far.... Phu!! Hoppas verkligen inte sommaren blir som i fjol för jag fick nästan panik idag på eftermiddagen o då va det "bara" 26grader.

Vaknade vid 6:30.. Låg o drog mig till 7:15 medans ungarna steg upp, klädde på sig, åt frukost o kollade tv. Härligt att ligga i sängen o höra dom sitta o pladdra medans dom äter frukost.

När barnen gått till skolan tog jag mitt morgonkaffe ute. Va hyfsat humant ute vid 8 i morse iaf.

Sen har dagen ägnats åt att tvätta, städa undan mössor, vantar & vinterkläder, hängt massa tvätt & bakat ännu en omgång "kärleksmums" till kvällen.

Sen blev det en sväng på Hemse o när jag va klar med mina ärenden köpte jag en "plock-sallad" på ICA o åkte hem till barnen som nyss kommit från skolan.
Vi pausade lite, åkte o handlade glass & mat, Astrid tog ett bad medans jag & Agnes hjälptes åt att plocka in alla tvätt o hänga lite ny.. Undrar när jag ska hinna/orka vika ALL tvätt?

Lagade en stor omgång köttfärsås medans tjejerna drog o hoppade hos fammo&faffa. Dock blev det ingen spagetti till då strömmen gick o va borta i 30min.  Dom fick äta köttfärsås med köttfärsås till middag helt enkelt...

Sen vid 17:30 infann vi oss på Malmgard då vi föräldrar i 3:an tagit på oss att fixa fikat till närmare 250pers på den årliga "Malmgardsfesten". Blev en lyckad kväll med fantastiskt framträdande av massa härliga ungar från förskoleklass till 3:an. Astrids klass spelade upp en "Astrid Lindgren Musikal" där min Astrid hade rollen som Elisabeth i Madicken!

Imorgon ska Astrid gå själv från fritids, äta mat & göra sig klar för fotbollsträning helt själv. Jag jobbar, Anders är i Sthlm & svärisarna är bortresta. Tacksam för vänner som hämtar upp o kör Astrid till o från träningen. Lite nervös hur det ska gå men det är väl nyttigt att dom får ta mer o mer eget ansvar.

Nu ska jag snart krypa i säng.. Lite trött men glad efter en fin & produktiv Ledig Onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar