fredag 19 juli 2013

Aldrig mer kortison krämer.....

Agnes har sedan hon va lite haft eksem lite här & var mest hela tiden! Mest är det vid handlederna. Huden blir tjock, sårig, öm, röd & så kliar hon sönder sig.. Vet inte varför. Vi har parfymfria tvättmedel & inget sköljmedel. Tvättar henne med oparfymerat som lactacyd...

Varje gång vi söker läkare får vi miniderm & kortisonkrämer utskrivna. Vi smörjer, det blir bra så vi slutar/trappar ner & vips är det tillbaka. Och nu på sommaren är det omöjligt att använda dessa då kortison+sol ger bestående fläckar. Agnes har redan fått några sådana tyvärr....

Häromdagen gick jag in på EKO/Hälsokost butiken som ligger inne på ICA där jag jobbar.  Berättade om problemet & han tipsade om Weledas Calendula extrakt. Jag tänkte jaha den.. som vi testat... men han tog fram en annan produkt. Jag tänkte att jag ger det en chans.

Och nu bara några dagar senare är huden mjuk, inte irriterad eller kliande längre!!!


Det är ett mirakel!! Ringblommor is the shit!! Fu*ck kortison!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar