onsdag 29 oktober 2014

Händer grejer i huset...

Mamma & pappa kom i måndags. Dom har hjälpt oss med barnen, maten, packning och pappa har mest jobbat i huset. Det har målats väggar, byrå, garderob & köksskåp. Jag & pappa har kört till tippen med massa grejer och nästan alla utemöbler & andra utesaker är borta i förrådet vid nya huset. 

Annars har jag tyvärr mest varit helt slut i rutan när jag inte jobbat.. Men idag tog jag till en quick fix. Är ingen multivitamin knaprare men idag kände jag att det behövdes en vitaminkick snabbt.  Så jag köpte faktiskt ett rör Berocca boost.. Och framåt eftermiddagen piggnade jag till. Så nu fortsätter jag med dom i några dagar till och hoppas att jag piggnar till helt. Behövs nog iofs lite (MYCKET) sömn & en inflyttning också. Lugn & ro är däremot bara att glömma.

Men nu är det nära...

Dom viktigste rummen är klara! 

BARNENS RUM är nämligen målade & tapetserade! 
Agnes rum med tapet & ljusrosa väggar!


Astrids rum som är vitt med hennes tapet i alkoven!

Vi körde "hålla för ögonen surpise" med båda och dom blev sååå glada & nöjda!! Känns så härligt att ÄNTLIGEN ge tjejerna varsit eget rum.. 

Vilken tur att mamma&pappa kom hit för annars hade vi inte varit klara på lääänge om inte Anders tagit semester... Jag känner tyvärr att jag inte tillfört så himla mycket i huset. Har mest packat lite, delegerat arbete, jobbat på att jobba & hålla ihop. 

Känslan nu när jag faktiskt börjar fatta att flytten är nära är obeskrivligt härlig, skön lättnad & liiiite stressande.. Finns endel att packa..  :-S 

Så jag laddar om, letar energi i tårna med hjälp av mamma, pappa & berocca och så längtar ihjäl mig till vi flyttar!


1 kommentar:

  1. Åh va pirrigt och härligt men stressigt och jobbigt! Skönt med hjälp.. Det är verkligen guld när andra kommer in och fixar. Bara det att man inte har tonvis att ta tag i själv ger extra energi!

    SvaraRadera