torsdag 5 mars 2015

Tråk-blogg....

Lova mig att ni inte läsa detta, ändå bara massa ointressant gnäll & babbel. Men jag måste få det ur mig..

Just nu känns allt super skit-tråkigt!! Denna veckan har ändå gått rätt lätt, tack vare all positiv energi från den trevliga helgen.. Alltså lördagen på Gumbalde får mig fortf att le.... Och det va så himla roligt att jobba idag igen. Men det hjälpte ändå inte & nu är glädjebägaren tom.. Efter att ha hämtat Astrid hos svärmor och se hennes feberglansiga ögon, hennes orkeslöshet & höra hennes envisa hosta knäckte nog mig... Så himla jobbigt att se hennes så trött & hängig. Har lixom gått 1 vecka imorgon. Visst febern är lite lägre, 38,7 ikväll men hon är inte mycket piggare & absolut inte sig själv.. Äter knappt något utan dricker bara lite nyponsoppa & mjölk.  Imorgon bitti ska jag ringa VC igen & kolla om vi behöver komma in igen. Hon blir lixom inte bättre.... Gör ont & oroar mamma-hjärtat..

Hemmet är skitigt & stökigt. Jag har dammsugit 2ggr hittills men det hjälps inte. Idag är det 3:e dagen som Agnes äter köttfärssås & spagetti.. Och jag äter maten som Astrid inte äter.. Det är dammig & den underbara solen belyser detta jätte bra. Spisen blir fan inte ren hur man än gnor, det är ALLTID matrester i vasken, mat på golvet (trodde mina barn va 5 & 7år) & det ligger smutstvätt i högar överallt.. Nu ser man diskbänken iaf men allt det andra småplocket ligger här överallt & stör ihjäl mig. Men lusten & energin att göra fint här är lixom slut.

Inte ens en bukett tulpaner gör vardagsrummet mysigare för soffan är full av smörgåsrån smulor & solrosfrön. Mitt i allt ligger en stor hög med tvätt som jag inte orkar vika & i tvättmaskinen ligger fuktig tvätt som jag inte orkar hänga upp.. Orkar inte se högarna med otvättad tvätt så jag går inte ner dit helt enkelt...

Och överallt på bloggar, insta & Facebook är det fullt av våriga bilder, förkultivering & vackra hem... Jag ÄLSKAR att odla, vill sätta igång, bygga upp min köksträdgård m pallkragarna & bli jordig om fingrarna men har lixom inte tid el energi... Köpte en trädgårdstidning häromdagen för att få lite inspiration...
Ja där på golvet bredvid soffan inspirerar den ju jätte bra....


Och nu när jag inte orkar annat än att kollar film så ser jag bara toarullen & kräkpåsen som tronar på tv-bänken..


Imorgon jobbar jag bara 5h.. Undertiden ska bästa svärmor ta Astrid igen trots att hon själv är superförkyld. Har sååå dåligt samvete för det. Men samtidigt känner jag att jag vill jobba.. Känner mig därför egoistisk & som väääärldens sämsta mamma som inte ALLTID väljer barnen före jobbet. Men jag älskar mitt jobb & hade nog varit ännu deppigare om jag inte fått jobba idag & imorgon.

Hur jag än gör så känner jag att jag försummar något... Vad jag läääängtar tills Anders jobbar på ön igen. Minns knappt hur det va...

Har ni läst ända hit... ?

Förlåt..

Jag lovar att blogga roligare snart....


1 kommentar:

  1. Stoooor styrkekram till dig!!!! Det klart att du är en bra mamma!!!! Förstår lite vad du menar, har också varit vab i totalt 2 veckor nu. Men har som tur är har jag mannen att dela vaben med. Min mamma hjälpte också till, men blev själv sjuk. :( solen lyser igenom de skitiga fönstrena även här, och belyser dammråttorna så fint. :)
    hoppas Astrid snart mår bättre!
    Kram från en annan Lina

    SvaraRadera