måndag 21 mars 2016

Varit såååå trött....

Förra veckan va sååå TUNG.... Dom här veckorna ensamma med barnen i vinter har funkar bra, mycket bättre än förra vintern.  Men i Onsdags förra veckan tog det tvärstopp för mig. Anade inte ens att det skulle komma. Det tog bara STOP!! Jag tappade allt tålamod & hade inte en gnutta energi till NÅGOT. Låg raklång i Onsdags. Matt & småförkyld. Orkade iaf masa mig över vägen för utv-samtal med Astrid.

Men jag höll iaf ihop o klarade av det sådär bra dom sista dagarna.. Va inte världens bästa mamma utan mest sur & lättirriterad.

I Torsdags kom min hjälte dvs min man HEM... Jag kom hem efter jobbet på torsdagskvällen vid 19:15 o han hade städat/plockat undan hela huset. Jag åt mat, tog ett bad med min bok och gick o la mig vid 20 snåret och sov i 9h, non stop ...Sällsynt, välbehövligt & magiskt!  Jag vaknade vid 6 på fredagen, någorlunda utsövd & kände energin komma tillbaka. Jag gick upp och gjorde en STOR härlig frukost bricka medans han väckte barnen och tog dom  till skolan o på fredagskvällen va dom hos vänner o jag fick en HELKVÄLL hemma heeeelt ensam.. Det gav massa energi.

Lördagen tillbringade jag i Loppisen. Som ni kan läsa i förra inlägget.

Känner mig mycket piggare denna veckan!

Så härligt att Anders är hemma i 2 veckor nu. Så himla mysigt att vara 2 om allt igen. Även om han dragit den tyngsta vagnen i dagarna. Och han gör det sååå bra, min hjälte, älskling & livskamrat!

Imorgon vankas det Junta i det Nya gymmet vi fått här i Stånga. Ska bli spännande & inspirerande att få lära sig alla maskiner. Jag är sååå dålig på gym. Men kanske att jag blir inspirerad & köper mig ett kort efter imorgon kväll.

Min lediga Onsdag hoppas jag kunna tillbringa med kaffetermos & värmefläkt i Loppisen så att jag kaaaanske kan öppna för säsongen i Påsk. Men bara kanske! Håll utkik på Loppisens Facebooksida för info om när jag öppnar & öppettider.

I helgen vankas det tjejkväll på Gumbalde med middag & fest! Ser sååå mycket fram emot det! Behöver verkligen få släppa loss & hänga med mina underbara brudar!

Så jag känner mig gladare, piggare, lättare & gladare för VARJE dag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar