söndag 29 maj 2016

Min mamma!!

Idag är det mors-dag!!

Min (vår) mamma är: Cool, rolig, snäll, ställer ALLTID upp, stark, snygg, generös, bäst, flitig, spontan, trofast, välklädd, kreativ, ordningsam, mysig, helt fantastisk & har alltid läppstift!

Och jag är helt säker på att min syster håller med mig på alla punkter!!

Sen mamma slutade jobba lite tidigare än tänkt för några år sen efter pappa fick cancer så blommade hon om möjligt upp ännu mer.. Beundrar hennes styrka när hon stod bredvid pappa genom cellgifter o provtagningar. Och älskar hur dom båda nu tillsammans njuter av varje dag tillsammans med varann, med oss  & barnbarnen.. Dom reser, besöker oss på Gotland, besöker syrran m fam i sthlm, fixar i stugan, ställer upp som barnvakter och är som hustomtar. När dom lämnar oss är huset alltid lite renare & finare.  Just nu har hon & pappa gett sig iväg på en Sverige resa. Ska bli så roligt att följa deras äventyr.

För 2 veckor sen hade jag, min syster & vår mamma 4-5 UNDERBARA minnesvärda dagar tillsammans i ESC-bubblan. Melodifestivalen & ESC är ett intresse vi delat länge. Sitter alltid o sms:ar/ringer varandra under deltävlingarna o finalerna sen minst 10 år tillbaka. Vi har varit på både final & genrep ihop.  Och till ESC i år hade biljetter till semi 2, hängde i kungsan & på Euro-klub ihop och hamnade spontant på final repet oxå. 

 Jag kommer aldrig glömma domdär dagarna i ESC-bubblan.


Nu har jag ju en liten dröm.... Att visa min kära mamma & lillasyster mitt älskade NYC. Hoppas att dom vill hänga med dit om inte före så när jag fyller 40 om 2år.

Älskade Mamma, du är grym!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar