onsdag 21 juni 2017

Så blev det sådär igen.....

Precis som i fjol kom sommaren o överraskade mig o med den kom även blogg-torkan. Eller snarare tid & energi bristen. Såååå mycket bilder, upplevelser & ord men så lite tid... Endel hamnar iaf på Insta. 

Men i år har jag iaf tagit mig i kragen o tackat nej till att loppis-blogga på Gotland.net.. Det tog emot & jag har vacklat. Är sååå kul att loppisblogga men jag tänkte realistiskt. Jag har 1 ledig lördag på 5 veckor o då tänker jag köra "Storloppis" här på gården. Skulle bara bli stressigt o inte alls så bra blogg & högst troligt skulle jag inte må så bra heller. Och i år har jag bestämt att JAG ska må bra i sommar o inte vara helt slut som artist när semestern kommer.

Förr-förra helgen tillbringade jag o min man i Sthlm.  På dagen va jag på min fina kusin Idas Möhippa! Så himla trevligt häng. Ser sååå fram emot bröllopet. Träffade massa härliga tjejer som jag vill prata mer med.  Men när dom drog vidare söderut så åkte jag in till stan o mötte upp mannen min på hotellet.  Fick ju efterlängtade Håkan-biljetter i födelsedagspresent!! Egentid med mannen känns också väldigt viktigt o värdefullt.. Inte ofta det bara är VI! 
Det blev en fantastisk & händelserik kväll m Håkan o mannen! Blev liiiite regnigt så när dom avbröt/pausade konserten pga ÖSREGN & ÅSKA (slog ner precis utanför Stadion) drog vi faktiskt till hotellet o bytte kläder & tog taxi tillbaka för vi är ändå inte 20 längre o orkar inte med att stå m klafsblöta skor o frysa. Missade bara 5-6 låtar. Sista timmen va magisk!!  Kort o gott en fantastisk helg i Sthlm! 


När jag kom hem till Ön på söndags-natten va min mamma & pappa redan här. Så fantastiskt fin veckan blev o så välbehövligt med lite omvårdnad av mamma & pappa.. Dom är fantastiska!!  Och vips va det Fredag och barnen slutade skolan!  

'
Heeelt galet att dom slutat 1:an & 3:an mina små tjejer.. Fantastiskt härlig skolavslutning med massa härlig sång o endel show! 

Tyvärr har dock mina armar tagit lite slut i vår.. Så jävla olägligt, när är det iofs ens lägligt?
 Senaste månaderna har alltid några fingrar varit avdomnade på morgonen & ibland även dagtid. Och ibland har jag haft kramp. Och värken har ibland varit konstant hela förmiddagen i högern när det varit som värst. Högern är värst men sedan några veckor har jag även känt det i vänstern. Men den läker snabbt vid vila & träning.  
Va hos sjukgymnasten i Onsdags igen o fick en heldel befogad skäll för att jag tappat bort övningarna efter typ 2-3veckor sen sist... Det är så idiotiskt av mig att slarva med sjukgymnastiken. När ska jag inse att jag inte är 25 längre? Hoppas & tror på NU..
Hon gav mig nya övningar och vi körde på endel & en av övningarna ska köras varannan timme i 1vecka. Har även gummibands-övningar som jag kör morgon o kväll för att stärka/"öppna upp" skuldror o övre delarna av ryggen då det är en del i ledet varför mina armar nu är överansträngda.. Det har nu nästan gått 1 vecka. Det känns mycket bättre i ryggen/skuldrorna, vänsterarmen är ok men den högra är fortf svullen & öm men det är hanterbart o går att jobba med.. Imorgon ska jag försöka få kontakt m sjukgymnasten då telefon & drop-in tiderna va slut idag. Har lovat att återkoppla efter en vecka.

Jag fick gå hem från jobbet förra Torsdagen o i 3 dar gjort jag inte ett skit med armarna.. Tur att mamma & pappa va här. . Kändes jävligt jobbigt..  
Att vara hemma men inte få göra något... Det är inte lätt om man heter Lina.
Men jag försökte verkligen vila armarna.. Så jag läste bok, läste gamla tidningar, drack kaffe, kollade filmer, kollade Twin Peaks, somnade framför tv:n & satt även bara rakt upp o ner ute på trappan i solen och gjorde ingenting, bara tänkte, grubblade, funderade o ältade.. Tänkte massor dom där dagarna (så blir det när man inte ens tillåter sig att hålla i mobilen mer än nödvändigt). Och har faktiskt kommit till endel klarheter.


Efter 2 hela dagar i soffan så vankades det äntligen lite socialt umgänge. Va inbjuden på häng med tjejerna i Fredags kväll. Det vill/kan/får man bara inte missa.
Blev en lååång fantastisk, härlig, ärlig & mysig kväll i ett växthus någonstans i Stånga. Vid 2:30 cyklade jag o dom sista 2 hem i den ljusa & ljumma sommarnatten. Magiskt! Alltså domhär sommarnätterna!!!

I lördags åkte Anders & min pappa till stan & "Kneippbyn" med barnen medans jag tvångsmässigt fortsatte vilade hela dagen..   Sååååå uttråkad.

I Söndags vaknade jag vid 8 men låg o drog mig till 9.. Men va nu såååå rastlös efter 3dar i stillhet. Så jag steg upp, tog på tränings-tightsen & drog iväg på en härlig morgonpromenad. Det kan väl inte fresta på tennisarmarna..
Alltså domdär vallmofälten är sååå vackra. 

Jag kände jag mig sååå klar med att vila. Nu ville jag hitta på mysiga saker m familjen sista dagen på helgen istället för att ligga i soffan. Så vid lunch på söndagen packade vi in metspöna, korv, bärbara grillen, morfar & barnen i bilen o drog till Liffride-träsk. 

Lite bråkigt men ändå mysigt.. Både mört, abborre & gädda nappade.

Sen bestämde jag att grod-ynglerna va klara o ville åka hem till När.
Av 20 hade vi iaf 7-10 kvar i livet. 

Framme vid Havsbadet i När släppte vi i dom o förundrades över ALLA dessa grodyngel som fortf fanns där och då dyker det upp en snok i vattnet och sen en till o en till. Som mest såg vi 5 snokar simma runt i vattnet o äta grodyngel. Värsta smörgåsbordet om man är snok.
Hur häftigt som helst..

Sen åkte vi ut på Närsholmen..
Hit bestämde jag att jag skulle för någon månad sen när någon sa till mig "Åkt till Närsholmen precis innan midsommar när blåelden blommar".... I söndags förstod jag varför.. HELT MAGISKT! 

Sen åkte vi till Ljugarn o åt glass, badade fötterna i havet & drack kaffe. 

Bra avslutning på en ofrivillig långhelg.. Glad att jag fick dendär fina söndagen för den mesta tiden sen i torsdags har ägnats åt vila & träning.. Tråååkigt men nyttigt.  Så tacksam över mamma & pappas hjälp i veckan. Kunde inte komma lägligare. 

Har nu jobbat i 2 dar.. Det känns ok i armarna.

Och idag hade jag & barnen en FANTASTISKT mysig ledig-dag. Slapp morgon, Frukost & lunch ute, glada barn & fint väder. Älskade ungar!  

Igår åkte pappa.. Det är tomt o konstigt. Men tack vare han & mamma känner jag mig mycket piggare, gladare & laddad inför för sommaren. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar