tisdag 1 maj 2018

28 underbara timmar i Sthlm!

I Lördags morse vid 07 bar det av från Stånga mot Visby Airport med tanken & känslan "Varför är jag inte räddare"... Men jag tog en tablett när vi lämnade Stånga o sen en till närmare Visby.

Sist när vi flög till Göteborg tog jag 3st 5mg men klarade denna resan på 2st 5mg.
Sååå grymt nöjd & stolt över att kunna minska på tablettintaget ännu mer!

Och 09:00 lyfte vi mot Bromma.

Resan tog 30-35min och gick galant förutom en ordentlig skakning över Enskede typ.
Fantastiskt trevlig flygvärdinna som jag pratat med innan vi lyfte. Och som kollade till mig o små pratade vid serveringen o även när jag gick av.
Så häftigt att se Sthlm från Ovan.

Va iofs rätt seg av tabletterna första timmarna i stan (minns faktiskt inte riktigt klart mer än att jag köpte strumpbyxor) men framåt lunch va jag "klar" i huvudet igen.

Så vi tog en öl på Friday´s med vårt sällskap o beskådade Körsbärsträden som blommade o ALLA människor som fotade dom.
Jag & fina Märta!

Okej jag tog också en bild....

Sen promenerad vi vidare mot Hötorget, jag shoppade chilisås & rökelser på "Asian Market" & sen åt vi sushi-lunch på IKKI i Kungshallen.

Jag hade 2 klänningar med mig men va ändå sugen på en "Miss MoneyPenny" outfit.

Då jag helt ärligt ALDRIG sett en "James Bond" Film så har jag förlitat mig på Google bild-sök.
Gillade denna..

Och hittade den perfekta blusen på ZARA & en pennkjol på HM.
Och sekreterar-aktiga glasögon på Buttericks..

Har tyvärr ingen helbild på varken mig eller på någon annan av dom stiliga i sällskapet eller fler foton från festen..

Strax före 18 möttes vi 8 gotlänningar i Hotellbaren för en fördrink o sen bar det av mot "40+40års festen" med Tema 007..

Festen va fantastisk!
Så roligt att få komma & fira dom två 40åringarna! Det bjöds på urgod mat, trevligt sällskap, nya bekantskaper & massa dans.

Såklart stängde vi festen... Sen tog vi en taxi hem till hotellet o tog en "Nattmacka" på Kebab-haket snett över gatan.
 Strax före 04 la jag huvudet på kudden o somnade gott.

4-5h senare vaknade jag o låg o kollade Nyhetsmorgon i hotellsängen tills vi masade oss ner till frukosten vid 10:30.
Vi checkade ut vid 12 o gick bort till Åhlens för att hälsa på Maja & Doris som va på shoppingrunda. Sen gick vi en sväng via Hötorgs-loppisen innan vi landade i Hotell-loungen i väntan på dom vi skulle åka till Bromma med.

Vi åkte ut till Bromma vid 14 och jag va så trött o avtrubbad efter "kvällen före" att jag inte ens orkade va nervös eller rädd.
Men 20min innan Boarding tog jag 1 tablett (5mg) "för säkerhetsskull"..
Hejdå & tack Fantastiska Sthlm!
Saknar dig redan!

Nu vet jag dock att jag borde tagit 2st eller iaf den där enda 5:an minst 1h tidigare.

För varken starten, själva flighten o absolut inte den hårda & skakiga landningen i Visby va angenäm. Svettades o hade ett ordentligt ångest-påslag.

Jag lyssnade på "La la Land-musiken" på högsta volym o spelade candy-cruch mest hela resan när jag inte försökte koncentrera mig på att njuta av kaffet & muffins el tryckte Anders hand & lutade huvudet mot sätet framför.
USCH va jobbigt det va!
MEN jag gjorde det & lärde mig ännu lite mer om min fobi!
Det är ju lixom inte själva flyget jag är rädd för utan det är klaustrofobi & kontrollbehovet som ställer till det.
Fast Turbulens är sååååå otrevligt & triggar och gör ångesten omöjlig att hantera, trots att jag vet att det är ofarligt och försöker tänka att det är "gropar i vägen" & "Vågor på havet".
Ska bli spännande att träffa den där KBT-psykologen som läkaren "tvingade" på mig när hon på nåder skrev ut mina flyg-piller.

När vi satt oss i bilen på flygplatsen & åkte hemåt va jag sååååå trött/utmattad av tabletten, ångesten & kvällen-före och väl hemma vid typ 17 störtade jag i säng med kläder på.
Sen sov jag typ till 07 i morse.
Eller... Va iofs uppe o åt 3 tuggor kött av middagen, hämtade vatten, somnade igen, blev väckt av Anders o klädde av mig för natten lite senare på kvällen och sen vaknade jag till vid 03 o trodde att jag va utsövd men somnade gott om igen.
14 timmar sömn va välbehövligt efter denna helgen!!

Igår jobbade jag heldag. 8:30-19:10. Väl hemma från jobbet serverades det hamburgare sen drog vi till vänner innan det va dags för Maj-brasa. Vi va där i typ 20min sen kom åskan obehagligt nära o dom flesta sprang till sina bilar.
Vi åkte till Gumbalde gårdskrog, tog en öl o hängde med vänner.
Och plötsligt vart vi helt barnfria.
Agnes sover hos kompis i Burs o Astrid hamnade hos en annan vän.

Idag jobbade jag också men hann iaf köra upp till Stallause Gård med grejer till Kosläppet som Agnes klass anordnar.
Imorgon är jag ledig! DÅ ska jag försöka tvätta undan, packa upp & nollställa hemmet!

Hoppas ni får en fortsatt fin vecka!