onsdag 24 oktober 2018

Idag har jag ostressat hela dagen...

Vaknade utvilad o pigg vid 7 i morse med båda gosbollarna sovandes nära varandra på Anders sida av sängen.. Det va fint att se efter deras tjafs igår kväll. 
Vi steg upp vid 7:30 efter att legat o dragit oss, gosat & småpratat lite för länge. Det va en fin morgon!
 Och med fulltankat tålamod så tänkte jag testa dom lite. Mina barn har ingen tidsuppfattning & klarar sig tyvärr inte själva på morgonen utan man måste va där o jaga på dom lite annars så fastnar dom i på-klädningen eller nått annat. Så jag sa till dom att nu har ni 30min på er att klä er, göra & äta frukost, borsta hår o tänder o gå till skolan. Jag tänker inte tjata på er men jag kommer säga vad klockan är var 10onde minut.Så satte jag mig i soffan med mitt kaffe..

Det gick hyfsat & båda kom i tid!
  
När barnen kommit iväg drog jag igång en ordentlig brasa och landade permanent i soffan med ännu mer kaffe, ett glas jos & 2 knäckemackor framför nyhetsmorgon... Och där stannade jag ända till kl 12.. Kollade på tv, drack ljummet kaffe & spelade candy crush. Sååå skönt & välbehövligt hjärndött. 
Sen började det krypa i kroppen. Så jag steg upp och städade köket, vattnade blommor, tvättade, dammsög, bäddade nytt i sängen, medans jag lyssnade på Mia & Anna´s fantastiska podd som såklart bjöd på flera asgarv..

När barnen kom från skolan landade jag i soffan igen och dom la sig direkt i vår säng o kollade film. 
Tror vi alla behövde denna lata dagen.. 
Så mysigt o lugn stämning hela dagen & inga syskonbråk. 
Halleluja!! 

Lämnade huset först vid 17-18 när jag åkte till affären och hämtade ut ett paket o handlade champinjoner till middagen. Lagade middag som vi 3 åt vid tv:n & kollade på "SOS GUTE" som barnen tycker är så spännande.  Sen återgick dom till tv´n där uppe och jag plockade undan i köket innan jag återigen landade i soffan.. 
Kommer va ett Lina-format avtryck i soffan efter denna dagen.. ;-) Och det kommer tyvärr kännas i ryggen imorgon..  Men i sinnet känns det fantastiskt skönt. 

Vid 20 gick barnen i säng utan knussel och jag slökollade på "bönderna", målade naglarna, pratade med min syster i telefon en go stund & "Facetime:ade " (på Messenger) med mina föräldrar i 15min som vi gör minst 1ggr/dag..

Det märks att det va ett tag sen vi sågs för nu hörs vi av MINST 1ggr/dag o gärna med videosamtal..  Saknar  dom nu & har lite hemlängtan.. Men om 1mån kommer mamma & pappa hit och förhoppningsvis träffar jag syster m familj hemma i Olofström i jul.. 

Nu ska jag krypa ner i den nybäddade sängen och försöka sova trots fullmåne.. Och imorgon em kommer mannen äntligen hem igen! 

Och på fredag har vi en Agnes som fyller 11år!! 
Seriöst ELVA ÅR!! ???
Det va ju typ bara "för några år sen" vi kom hem med vår förstfödda... 
Konstigt det där... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar