lördag 5 februari 2022

Omtumlande vecka.

Antingen va det chocken att vara tillbaka ute bland folk & alla ljud efter karantän eller en eftersläng av covid eller allmän stress runt ett STORT beslut jag tagit i veckan. 
Eller en kombination av allt. 
Har känt mig så konstig och varit såååå sjukt trött i huvudet till och från under denna veckan. Men jag har iaf orkat jobba. 
Det har blivit bättre för varje dag tack & lov. 
Sååå kul att vara tillbaka på jobbet hos mina kollegor och kunder efter 1 vecka i karantän. 

Idag Lördag har jag unnat mig sovmorgon och låg sen o drog mig i sängen till 11. Sen fortsatte jag i soffan fram till 13-14 tiden. 
SÅ Välbehövligt!
Vid 16 åkte vi till Visby, hämtade upp äldsta dottern och hennes kille på vägen och åkte till Pinchos för att äta middag.
 Jätte mysigt! 
Sen handlade vi lite snacks och kom hem lagom till Melodifestivalen drog igång. 
Jag & Astrid är eniga om att Omar skulle gått vidare dock.

Igår kväll firade jag mig själv med ett glas champagne..
 
Jag har jobbat på ICA i snart 10år. Sjukt vad tiden går...

Men för några veckor sen fick jag ett samtal. 
Och det slutade med ett jobb-erbjudande jag inte kunde tacka nej till. 
Sjukt spännande, en möjlighet att utvecklas och lära mig något helt nytt inom serviceyrket, som jag älskar så mycket.
 Men oxå skit läskigt att vara "grön" och lära sig massa nytt.
Men hur mycket jag ändå ältat fram och tillbaka, för och emot så har svaret varje gång blivit:
VARFÖR INTE!? 

Så igår HOPPADE JAG och sa upp mig från mitt jobb på ICA. 
Och i början av Mars börjar ett nytt jobb-kapitel! 

Börjar landa i beslutet och ska verkligen njuta av sista tiden med mina kära/dryga/sjuka/fantastiska kollegor & alla fina kunderna. 
Men ser också sååå mycket fram emot att lära känna mina nya kollegor och är peppad på mina nya arbetsuppgifter.

Som sagt.. 
Denna veckan har varit omvälvande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar