tisdag 30 maj 2017

Heliga Onsdagar!!

Jag är ledig på Onsdagar men dom senaste 3 år har jag o Astrid åkt (stressat) till hennes "Anna-Liisa" direkt efter skolan för att träna hennes motorik mm.. Men vi slutade gå till henne för några veckor sen & sen dess har vi 3 bestämt att Onsdagar efter skolan är "våran speciella heliga mys-dag". Vi hittar på något alldeles extra som barnen & jag bestämmer tillsammans...

Vi har fångat grodyngel & picknickat i bakluckan...

Fikat på Bagarns i Hemse & besökt biblioteket..

Och sist fick Astrid äntligen laga sin efterlängtade nässelsoppa & Agnes bakade.

Detta har snabbt blivit en mysig & helig tradition. Och barnen är så taggade o har många ideér på Tisdagskvällen. Ibland har det blivit omröstning men hur det än blivit så har vi haft en fantastisk eftermiddag.  Och jag älskar verkligen att få dendär kvalitetstiden med mina fina tjejer. Jag släpper alla måsten & borden och går "all in".. Det är så lätt att vardagen & allt man måste göra tar över och stjäl tid med barnen. Och jag ska ärligt erkänna att jag har varit rätt dålig på att ta tillvara & prioritera tid med barnen. Men inte längre!!  Visst ibland har det blivit läkarbesök el vab på Onsdagen då det är min enda dag att hinna med detta i veckan men jag försöker lägga ev läkar/tandläkartiden på fm för att ändå hinna med något påhitt m barnen på em. 

Imorgon ska det regna så vi har bestämt att vi ska åka till bibblan & lämna lite böcker, låna nya och sen ska vi kura inne, tända en brasa, kolla film & poppa popcorn..
Och tydligen laga lite gott till mellis.. För Astrid bestämde att detta MÅSTE vi göra imorgon efter att fått smaka kronärtskockan innan läggdags. Min lilla matglada älsklings ögon snurrade nästan lite i huvudet när hon smakade. Såååå himla gott va hennes kommentar. Gillar att hon är lika intresserad av mat & matlagning som jag så imorgon ska vi laga detta ihop.

Och så ska vi göra en gigantisk tomat & Mozarella-sallad.
Har nämligen förutom dom fantastiska GIGANTISKA franska Kronärtskockorna fått in sååå fina Biff-tomater på jobbet. Agnes, min lilla bagare vill istället göra chokladbollar. Det får hon pyssla med medans jag & Astrid står vid spisen.. 

Frågan är om vi ens kommer orka äta middag.. ;-) 

Ser såå fram emot imorgon. Det blir en ledig & härligt ensam förmiddag. Ska äta go-frukost till nyheterna i lugn & ro samt vika tvätt & städa lite... Och förbereda för att heliga-eftermiddagen med tjejerna ska flyta på & hinnas med innan det är dags att laga middag & åka på Pärkträning.  
Älskar mina lediga Onsdagar ännu mer sen dom blev "Heliga"! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar