måndag 8 maj 2017

Återträffen..

I lördags va det då äntligen dags att träffa ett gäng vänner från gymnasiet. Vi blev tillslut 11pers (4 tjejer & 7killar)  då 2 tyvärr föll ifrån sista dygnet pga sjukdom. Så trist, men så kan det bli. 

Vid 15 hade jag o en kille hemifrån checkat in på hotellet o snart anslöt min "partner in crime" Andreas. Det va vi 2 som hittat på dethär med att ses. Han hade med sig ett gäng kalla öl & lite salami o skinka. Snart anslöt ännu en kompis & vi ägnade någon timme åt att "värma" genom att äta lite "processat kött", snacka strunt, kolla skolkatalogerna & dricka några kalla öl.  

Vid 17 hade vi förflyttat oss till Bowlinghallen & snart droppade dom andra in en efter en.. Vi drog igång bowlingen o småpratade mellan spelen. 2 h gick snabbt & vi drog vidare till fd Brissman. Jag gick till hotellet för att på allmän begäran hämta skolkatalogerna. Vi drack en öl, småpratade och körde ett varv runt bordet där alla fick berätta vad dom gjort dom här åren o vad dom gjorde nu. Grymt bra intiativ & rolig idé av Ingela. 

Vid 21 hade vi bord på "Bar-be-ko" och där satt vi o pratade, åt gott, drack o skrattade tills personalen började ställa upp stolarna på borden. Dom stängde tydligen vid 23.. Vid 23:30 drog vidare o hittade en liten krog där vi hängde i några timmar till.

Det blev såå himla bra & grymt trevligt.  Jag va lite pirrig innan att det skulle bli stelt men den oron släppte snabbt. Alla va så glada, pratsamma, öppna, nyfikna & positiva. Det va så häftigt, kändes inte alls som att det va 20år sen vi sågs. Och jag är såååå glad över att fått träffa alla igen.. 

Dethär måste vi göra om. Men det får absolut inte dröja så länge som 20år. Känns nästan trist att vi inte fick till detta redan för 10år sen.

Kort & gott: EN FANTASTISK KVÄLL!! 

Dagen efter vaknade jag förvånansvärt pigg, packade ihop & så åt vi 3 som sovit på hotellet frukost ihop innan pappa hämtade mig & Daniel för "hemfärd". Va lite trött trots allt o eftermiddagen ägnades åt ett loppisbesök sen slappade & packade jag. Vid 15 drog vi till kärrabol o fikade i min fabrors nya fina kök och vid 16 satte jag mig i bilen o körde till Oskars. Väl i Oskars va jag rätt seg o planerade att sova på båten. Men dendär lilla skitbåten gungade endel, dom visade en skitfilm o jag va allmänt orolig hela resan. Så det blev ingen sömn alls. Vid strax efter midnatt va jag hemma o störtade i säng. Varit rätt trött idag men det va det helt klart värt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar