söndag 27 maj 2018

En härlig helg på "fasta Landet"...

I Fredags va det vi 3 som drog med båten till Nynäshamn.
Astrid hade hög feber men det ordnade sig till lördagen! 

Vi mötte upp pappan på hotellet. Denna gången blev det scandic Talk i Älvsjö.

Mycket trevligt & barnvänligt hotell! 
Här vill jag bo igen! 
Vi hade rum högst upp, på 18:e våningen.. 
Med ett fantastiskt gigantiskt fönster med utsikt över bla mina gamla hoods. Hagsätra & Rågsved! 

Eller... inte allra högst upp.
 Fanns 19 våningar men där fanns inga rum men istället en finfin takbar. 
Fantastisk utsikt & solnedgång! 

Anders hade pusslat om lite med extra sängarna, det va lite trångt men så mysigt.
Vi sov så gott förutom att vi inte drog för gardinerna första natten så Astrid vaknade strax efter 3 när det började ljusna men när vi drog för mörkläggningsgardinerna somnade vi alla 3 om igen.

På Lördagen va det den stora dagen med 3 D:n .. 

DORIS DOP DAG!  
Fina lilla nöjda, sockersöta & sprudlande Doris! 

Det är en stor ära att få vara både hennes & Nancys gudmor! 

Fina kusinerna!
Agnes, Nancy & Astrid! 

Blev en mysig & enkel dop-cermoni. 
Va lite pirrigt att gå in i kyrkan o stå där längst fram men vi skötte oss nog bra som gud-föräldrar även denna gången..
Enda tabben stod prästen för när han kallade Anders för Lars! Och alla skrattade när Anders rättade honom.

Efter dopet vankades det smörgåstårta & glass-buffe hemma hos Maja & Joel. Så mysigt o roligt att träffa alla, bla mina kusiner o deras barn som jag inte sett på typ en evighet. Många härliga garv o minnen! Hoppas det inte dröjer en evighet till nästa gång vi ses.

När dopgästerna gått hängde vi i skuggan & kollade runt i Majas underbara trädgård. Sen åkte vi o hämtade sushi & pizza och åt ihop med Maja, Joel & mamma o pappa. 
Vid 19 tiden bar det av hem till hotellet igen men med en avstickare "down Memory-lane". Vi körde upp o visade barnen Axbergsgränd i Rågsved där jag bodde när jag o Anders träffades och sen förbi Vintrosagatan i Hagsätra där jag också både ett tag.
 Vilken nostalgitrip! 

Tillbaka på hotellet va tjejerna små trötta efter en lång dag o taggade på Lördagsmys & film på rummet och jag & Anders åkte upp till Takbaren och tog en öl i kvällssolen..
Alltså hur vackert är det inte...? 

Där träffade Anders en kollega m flickvän. Så det blev några öl till o massa trevligt prat medans solen gick ner. 
Agnes & Astrid kom upp en sväng o beställde läsk men ville inte sitta kvar med oss utan gick ner på rummet igen. 
Jag gick ner för att natta barnen o började packa ihop lite inför hemresan. Barnen somnade gott. Och när jag gick upp för att hämta ner Anders blev jag sittande en stund till innan vi gick i säng. 

Åt ännu en underbar hotellfrukost. Barnen slängde i sig sin och sprang ner till Lobbyn & spelade "PS4"..
Som sagt toppen trevligt o häftigt hotell att bo på med familjen..

Sen bar det tyvärr av mot båten hem till Gotland. 

Måste erkänna att denna gången kändes det riktigt jobbigt o tråkigt att lämna Stockholm. Va första gången då jag på riktigt tyckte att det sög lite att bo på ön.. 
Missförstå mig rätt.. 
Jag älskar att bo här på Gotland och så glad över vår tillvaro, alla våra vänner o Anders familj som vi har här!!  MEN det suger helt ärligt skit-mycket att ha en "så lång", kostsam & lite basslig resväg till min syster, hennes familj, mina föräldrar o kusinerna. Och ännu dyrare för dom att komma o hälsa på oss..
Saknar att inte kunna träffas oftare, speciellt kusinerna. Är lixom inte att bara sätta sig i bilen lite spontant o ses en kväll o grilla med barnen. Utan isf blir det ett stort helgprojekt som man aldrig får till. 
Idag va det helt ärligt jätte-jobbigt att åka hem till ön..
  
 Och det är ju omöjligt att inte älska o sakna Stockholm när solen skiner o man bor på hotell o tillbringar kvällarna på en takbar med underbar utsikt över staden.
Så ser ju iofs inte en vardag i Sthlm ut, det vet jag ju. Men ibland kan jag inte låta bli att undra hur vårt liv skulle se ut om vi bott kvar..  

Tur att vi om 3 veckor drar till Kolmården en weekend med mamma, pappa, Maja, Joel o alla barnen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar