onsdag 23 maj 2018

Min "Lediga" Onsdag!!

Mina lediga Onsdagar brukar jag försöka hålla heliga och vigda åt att bara vara hemma & göra vad jag vill.

Denna dagen blev inte så, men ändå bra! 

Min "lediga"dag började vid 7 när klockan ringde..

Fick iväg Astrid till skolan vid 7:40 o sen drog jag & Agnes till VC på Hemse för att kolla om dom kan hitta någon orsak till hennes "trötthet" och kolla om febern & extra tröttheten hon haft i 3dar (feberfri idag) betyder något. 

Fick träffa toppen doktor som kollade allt..
Alla prover såg bra ut... 
Är kanske bara en fas, sviterna efter en hektisk helg eller hennes reaktion på när hon blir uttråkad eller nått.
Känns bra att ha kollat upp iaf.. Väntar fortf på 2 provsvar som skickades till labb. 

Vi firade med att fika på Bagarns...
 eller va det för att vi ville fördriva tiden tills Kupan öppnade?

Agnes hittade mest. En finfin kjol, en burk med pennor o en väska!

Sen åkte vi hem.. 
Jag tömde & fyllde diskmaskinen medans hon ritade, vi kramade pappan adjö (han drog till Sthlm på jobb), vi åt lunch o kollade lite på TV.

Klockan 14 va det dags för UTV-samtal med Agnes & därefter UTV-samtal m Astrid. 

Sen drog vi 3 till stan för att lite sådär i sista sekunden hitta kläder till dom att ha på helgens dop i Sthlm.
  Great Success! 


Passade också på att tvätta bilen...
Vår passagerar-ruta är inte helt tät! :-D 

Sen åkte vi hem via Mac Donalds o åt middag i bilen påväg hem..

I förmiddags hängde jag ut alla mina klänningar med planen att rensa ur ikväll...
 Och fick lätt panik och tvekade lite! 

Men ikväll när barnen lagt sig drog jag igång o rensade ur garderoben ordentligt..
Och det gick som en dans!

Så nöjd! 
2st STOOORA kassar med kläder jag inte använder längre som åker ut i loppisen och det som inte försvinner i sommar åker vidare till kupan! 

Så renande att rensa! 

Nu är det dags att krypa i säng! 

Men först...

Dagens Astrid
När vi kom hem från stan skulle Astrid ta ett bad.. Hon klarar det mesta själv.. MEN..  När jag gick upp för att tvätta hennes hår ordentligt så kände jag en lukt jag kände igen o upptäcker att hon använt HELA min nyköpta Rituals "DAO" duschgel för att göra bubbelbad!!!!!  :-O

Har inget mer att säga om det.. :-( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar