tisdag 4 juni 2019

En fantastisk helg i Norrköping!

I Fredags em lämnade jag & 12 sköna bönor ur Juntan ön för att fira 4st ovetande 40åringar.  Som jag längtat efter detta "BREJK" från allt & att va med och ge jubilarerna en oförglömlig helg... 

När vi ankom Oskarshamn styrde vi mot Norrköping.

Vid 22 va vi framme o incheckade på det grymt fräscha & mysiga Vandrarhemmet på Centralstationen. Här skulle jag absolut bo igen.. Trevligt mottagande & service, mysiga o fräscha rum, skön stämning & helt ok frukost.

Kvällen tillbringade vi på Balkongen & i all-rummet när det blev småkyligt ute..  

På lördagen vankades det Aktivitet. 
Vi ALLA skulle delta i "Color Obstacle rush".. Ett 5km lopp med olika stationer/hinder på vägen & en himla massa färgpulver..  Deltagarna va allt ifrån barn till 60+.
Vi åkte dit till 10, hämtade ut våra armband & t-shirtar. Det regnade och enda alternativet för att hålla värmen va att hoppa, dansa & hänga med i uppvärmningen.

Lagom till start så klarnade det dock upp och slutade regna. 

Jag & 3 andra hade valt att gå.. Dom andra hurtiga 9 drog snart ifrån oss. Vi 4 hade en trevlig promenad med massa trevligt småprat om ditt o datt mellan dom galna hopptornen & "färg duscharna". Vet faktiskt inte hur lång tid det tog för oss att komma i mål.. Men när vi väl gick i mål möttes vi av ett färgmoln från dom andra i gänget som väntade på oss. 
Sen va det "färg-fest" med dans & ännu mer färgpulver.  
Det va faktiskt ett trevligt evenemang. 
Skulle aldrig hamnat där om det inte va för Juntan! 

Före..
Och efter...
Dom där 4 Nakendräkterna alltså!! 
Dom är fantastiskt roliga varje gång!

Sen hoppade vi in i bilarna & drog till MAX för att fylla på energi. Då började det regna igen.. Så härligt att vi ändå hade tur med vädret under loppet! 
Vi va några som drog på lite ärenden för att införskaffa "nödvändigt" som tex flaskor med sådana där "små sura"... Sen va det dags att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällen.. 

Vid 16 tiden va alla typ klara & vi sjönk ner i sofforna i allrummet.. Där satt vi sen o småprata, skålade i bubblor, åt choklad mm, lyssnade på musik & lekte "Varulv" som Liza ledde galant. Hur kul o trevligt som helst.
Så lyxigt att bara vara VI utan måsten, vardag & barn som pockar på uppmärksamhet.

Vid 18:30 va det dags att bryta upp & gå till HUGO´S mittemot för middag. Va lite nervös inför maten som jag bokat/bestämt (Man vet ju aldrig hur det är när man bara har en hemsida att gå efter) men när förrätten kom in släppte det.. 

Sååå fin & sjukt god charkbricka.. 
Alltså dom där Pimentos de Padron.. 

Och hamburgaren va oxå finfin! 

Sen satt vi kvar där, drack gott, garvade & umgicks. 
Tyvärr va musiken sådär..

Men så upptäckte någon i gänget att det spelades bättre musik nere i bowlinghallen... 

Så vi drog dit o bowlade & dansade i 30min!
Man fick jätte vita tänder där nere... Ha ha ha!! 

Sen gick vi tillbaka till Vandrarhemmet strax efter midnatt & träffade på killarna från SKA-bandet igen (hängde lite med dom 1:a kvällen oxå). Satt i v-rummet och pratade strunt med dom till strax innan 02.

Sen somnade jag gott i den underbara sängen..

 Dagen efter va lite trött men helt klart värt det..

Vi åt frukost & checkade ut..
Sen promenerade vi med Lizen som guide genom Norrköping då hon bott där.
Och vi alla konstaterade att det är synd att man inte turistar mer i alla fina städer som finns i Sverige..

Jag, Cilla, Emma & ett vattenfall!!

Sen hade vi lite fritt för shopping & alla gick som man ville.
Jag gick ensam till Åhlens & hittade domdär fantastiska dynorna som jag ångrade att jag inte köpte i Visby för 1 månad sen.  
Såååå nöjd & glad med mitt inköp!! 

Vi möttes upp i en park & alla gick och hämtade "Take away" lunch efter smak.
 Jag valde såklart sushi!! 

Vi åt, pratade o njöt av solen, den goda lunchen o varandras sällskap.
Vi blev kvar en bra stund, låg tysta o lyssnade på "sunnanvind" & smälte maten.
En riktigt fin stund där i parken.

Sen bar det av till bilarna & som styrdes mot Nynäshamn. 
Jag o en vän drog oss undan på båten med en bunt inrednings-magasin. Satt tysta o läste men pratade massa skönt prat oxå. 
Och strax efter 21 va jag hemma igen och möttes av ett tipptopp nystädat hem! 
Alltså den där mannen! 
Slocknade strax efter 22 & när jag äntligen orkade släpa mig ur sängen lite för sent va barnen påväg till skolan och mannen påväg till Sthlm. 

Alltså denna helgen va HELT fantastisk! 

Säger det igen o igen men det kan inte sägas för många gånger. 
Känner mig så RIK o lyckligt lottad att ha alla dessa brudar i mitt liv. 
Tänk vilken lyx att vi har varandra med alla dessa olika personligheter, kunskaper & intressen! 
Blir många intressanta samtal om högt eller lågt (älskar dessa samtal) , massors av kärlek, kramar & förtroende. Och man lär sig alltid något nytt om någon annan i gänget.

Juntan, Aj löv Jo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar