söndag 1 november 2020

Vilken vecka!!

 Nu är vi hemma igen. 

Tyvärr ska jag faktiskt erkänna...

 För fy tusan va härligt vi haft det! 

God mat, inga måsten,  massa familjetid & lugn..

Men allt gott har ett slut el nått... Det är väl grejen med semester.

Detta måste bli tradition. 

Hösten på Tegelstrand är klart underskattad! 

Alltså...

Vi har som sagt mest tagit dagen som den kommer. 
Onsdagen bjöd på bla en fin promenad runt "Sibirien" i blåsigt men soligt väder.
Utsikten över havet från berget är fantastisk! 


Familjefoto! 

I Torsdags lämnade vi dock bubblan och åkte in till "Ballingslöv" i Uddevalla för att få känna lite och försöka hitta inspo till hur vi ska bygga vårt kök. 
Det blev liiite klarare men samtidigt dök massa nya tankar upp & det va först ikväll efter 1-2 vakna nätter som vi värkte fram en lösning som vi är nöjda med & överens om. 


I Torsdags kväll kom mamma & pappa upp lite spontant. 
Såååå Mysigt! 

Jag & pappa började fredagen med grötfrukost och sen en tur i svampskogen..

Sen åkte vi & hämtade Hummer & krabba som vi "tingat"..

Alltså vilka rejäla humrar!

1,1kg styck! Köpte 2 som vi sen delade på..

Och jag & Astrid som ÄLSKAR krabba ville ha varsin sådan oxå.. 

Blev en väldigt god & fin fredagskväll m mina föräldrar, skaldjur & champagne.

Vi lämnade paradiset vid 11 i lördagsmorse & jag körde hela vägen till Oskarshamn.
Lunchstopp...
Enda alternativet på resa genom landet just nu är tyvärr "Drive thru"... 
Barnen vart nöjda iaf...

Dom nya Corona-restriktionerna gällande bla Västra Götaland kom när vi redan va på plats. Vilket gav mig lite Corona-ångest som jag oxå avhandlat några gånger vid 04 snåret. 
 Men vi har verkligen gjort vårt bästa för att hålla oss "hemma" i stugan. hålla avstånd när vi rört oss ute, hålla god handhygien, undvika offentliga platser med mycket trängsel & handlat en o en och på tider när det inte är så mycket folk..

FAN VA JAG ÄR TRÖTT PÅ DENHÄR JÄVLA PANDEMIN.  

Nu är vi hemma i bygg-kaoset & det är bitter ljuva känslor. 
Jag hade gärna stannat en vecka till i lugnet o utan måsten.

Men samtidigt är jag full av energi och har städat, sorterat & grejat här hemma idag! 

Imorgon är det vardag igen med jobb & skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar