torsdag 16 augusti 2012

Egentid = löööppis!

Åkte till loppisen i "Väjern"..
Här finns allt & lite till och ALLA pengarna går till Barncancerfonden!! Här prutar man inte!

Dagens "Tysk" en vit liten BAY-vas. min NR 11. Glasyren är så tjock att det inte går att läsa ut beteckningen i botten.

En skärmaskin i toppenskick. NilsJohan "lilla brutus" Skär bra & tunna skivor. Klarade att skära 2mm tunna skivor bröd. 40kr

  En rolig liten sparbössa från 60-talet. Ryktas på TRADERA & nätet att det är Stig Lindberg som designat men hittar inget som styrker detta.. Man måste vrida gubbarn rätt & sen är det en liten sak till som ska göras för att den ska öppnas.  10kr


En fin liten flaska/vas. Har för mig att jag sett den förut & kunde inte lämna den därför. :-D UPDATE: Vasen/flaskan är från Upsala Ekeby gjord av en Paula von Freymann och heter "GÖKOTTA". Härligt med alla kunniga människor på PES antik-forum!! 15kr


En liten söt väska i oanvänt skick. 15kr

Och så till mina ÄLSKLINGAR!!
Ljuvliga små muggar som blir perfekta till glöggen.. 10kr/st dvs 90kr! Värt varenda öre!!

Är det någon av er som vet mer om muggarna berätta gärna för mig.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar