onsdag 9 juni 2010

Hjälp mig...

För det första!! Om ni har vägarna förbi nordvästra Blekinge (vilket iofs är högst osannolikt om man inte är härifrån) besök "Åkessons Antik" i Olofström, bara deras skyltfönster m färgtema är värt ett besök.
Jag köpte ett par skor där idag.. Hittade dom i ett hörn. Lät dom va kvar medans jag gick vidare men kunde INTE släppa dom. Tycker dom känns lite sådär kurbitz, hemslöjds snygga. Det är något med dom som jag gillar men jag vet inte vad. Lite hatkärlek!! Så jag tänkte att jag får väl köpa dom. Jag känner att jag vill sprätta bort pärlorna men mamma säger behåll dom... Så nu tvivlar jag..




Det är här NI (mina 5 läsare ;-) ) kommer in!!!! SNÄLLA HJÄLP MIG!!


Ska jag sprätta bort pärlorna eller inte!!??

WORD UP I KOMMENTARSFÄLTET !!

Hittade denna superfina skålen oxå. Den blev Morsdagspresent (lite försenad) från mig & Maja till våran toppen mamma Margrethe..


Hittade även ett gäng fina assietter på "mormors fönster" nere i "byn" & en annan hatkärleks ful/snygg (vad är det här för ny ide att köpa fulsnygga saker???) plast pingvin att ha jordnötter i.... Bilder kommer imorgon!!

I morgon bitti bär det av hemåt igen. Längtar hem till mitt fina kök & Anders nu.... Och ser faktiskt fram emot 6-7 timmar i bilen med min superspännande ljudbok "mamma,pappa,barn" Måtte barnen va tysta och snälla bara... så jag hör menar jag! ;-)



4 kommentarer:

  1. Behåll skorna precis som de är =) Superfina !
    Även skålen är helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Jag tyker det var fint med pärlorna!

    SvaraRadera
  3. Tycker absolut du ska behålla pärlorna! De förstärker bara det "kitchiga" med skorna. Jag har inte varit på Åkesson Antik på evigheter, kanske borde ta sig dit en sväng nästa gång jag är i krokarna.

    SvaraRadera
  4. Ha kvar pärlorna. De ger färg :)

    SvaraRadera