lördag 14 november 2009

dan´före dan´...

...före dan´, före dan´..... osv

Jag vet sen förra gången att övertid inte är ovanligt (gick 13 dar över då). Och jag vet att det är sunt att inte stirra sig blind på BF datumet. Men ändå så känns det lite som kvällen före julafton idag. Sådär härligt nervöst & pirrigt. Och imorgon kväll kommer jag va lite sådär besviken för att inget hände och så börjar den eviga väntan..... Där 1 dag känns som 2.
Har redan börjat hoppa till på minsta "knip" och ont. Kanske kanske och så slänger jag mig i badet för att se om det går över och det gör det såklart varje gång. :-D Blivit många bad senaste dagarna & fler kommer det nog bli närmsta tiden. Det är iofs väldigt skönt m varma bad för det onda försvinner & sen kommer det ju dröja ett tag (6-8v) innan man får bada igen.

Imorgon har det alltså gått ca 35 veckor sen jag fattade att jag va gravid. Testade samma dag. Kände det på mig helt enkelt. Men det känns som om det är 2 år sen jag stod här med testet och flinade. Har varit en lååång graviditet. Den här graviditeten har visst varit kul, mysig & häftig men inte som då jag väntade Agnes. Då va allt så nytt & spännande. Man hade koll på när varenda litet finger utvecklades. ;-) Och man hade tid att vila & rå om sig själv på ett annat sätt. Den här gången har varit mer fylld av oro (lärt mig att man ska inte ta en graviditet för givet), illamående till v 12-13, avgrundströtthet, ont i fogarna & humör som Katla nu på slutet.

Nu ska det bli spännande att se hur denna förlossningen kommer gå. När var, hur & om den ens startar själv. Är rätt laddad både med nervositet och "nu jävlar" känsla. Vore ju fantastiskt spännande att få uppleva en sk "vanlig" förlossning oxå. Kom ju bara halvvägs sist. :-) Men blir det "nödutgången" så blir det och huvudsaken är att bäbisen kommer ut frisk såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar