fredag 21 januari 2011

Undermedicin....UNDERBERG!!!


Första gången jag "va i kontakt" (självklart drack jag inte) med Underberg va i Saalbach-Hinterglemm (Österrike), jag va väl kanske 10-12år. Vid en av liftarna i skidbackarna fanns en lite "kiosk" där stod en liten gubbe i inte mer än 1½ meter hög m stooort vitt skägg. Han hade ett bälte med massa små hällor, fyllda m just Underberg som han sålde. (rätta mig om jag har fel mamma & pappa)
Och i mamma&pappas reseapotek så är en lite flaska Underberg lika självklar som alvedon. Tänker faktiskt ta efter det.....

varje liten flaska innehåller 20ml



Imorgon är det min lillasysters 30års fest!! Och jag SKA dit!! Så idag stövlade jag in på systemet & köpte mig ett 3-pack m just UNDERBERG!! Så med Esberitox & Underberg i kroppen (botaniskas örtaträdgård ligger i lä) så borde jag hålla mig frisk både från förkylningen som lurat i några dagar & dessutom kan magbaciller omöjligt slå rot i min mage!!! ;-D *ta i trä*

Uppdatering av info från min kära far: Gubbe i kiosken hette/kallades "Snaps Emil" & dog (enligt ryktet) gravt alkoholiserad!! Inte helt otippat!

1 kommentar:

  1. Han hette "SnapsEmil" och dog (enligt rykte) gravt alkoliserad/Pappa

    SvaraRadera