måndag 6 juni 2011

Stekt strömming..

Påväg hem från jobbet idag ringde Anders & sa att jag skulle hämta nyfångad strömming hos Per&Monika. Dom hade fått en hel hink & ville dela med sig. UNDERBARA MÄNNISKOR!!

Efter en snabb demo i rensning av Per (Har inte rensat sill/strömming sen gymnasiet) & m tips på tillagning från hans far gav jag mig av hemåt.




Agnes va Jätte nyfiken på fisken & hängde vid min sida & kikade när jag rensade bra länge. Hon gillar fisk, häromdagen hade hon mumsat i sig ½ rökt makrill (tjejen som för 3v sen bara åt makaroner & yoghurt).. Det går tydligen upp & ner det där m maten..
Vi rensade & kletade på lite senap+dijon (för lite extra fart) & dill, vek ihop, pannerade i rågmjöl & stekte. Oh jäklar va gott det va.. Agnes gillade det skarpt oxå!!




Färsk fisk är ju alldeles underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar