måndag 10 oktober 2011

Måndag - händelserik dag....

Vaknade av skräniga klockan vid 04:45. Vågar jag kolla om jag fått något bäbis sms från min kusin som "tappade sitt vatten i lördagskväll"??? Kollar, INGET sms... Hallå bäbis, börjar bli nervöst nu! Åker mot jobbet & smsar kusinens syster som då precis fått ett "nu är hon HÄR:sms"!! Äntligen!!! Tänk att nu har jag 2 underbara kusinbarn. Finaste lilla nya Ester & underbara Folke hela 3veckor!!

Arbetsdagen börjar bra förutom att jag är sååå morgontrött. Vid 10 kommer första nederlaget. Min kollega kommer till jobbet m sår i ansiktet & berättar hur han & en vän helt oprovocerat blivit nedslagna i lördags kväll. Världens lugnaste snällaste kille får en spark i ansiktet när han ska hjälpa sin vän upp.... Kompisen fick ta flera sparkar i huvudet & min kollega fick en spark el fler som träffar öga, tinning & munnen!!!! SERIÖST!!! Vad är det som händer?

Sen, 20 min innan jag ska gå hem så kommer det ett telefonsamtal. Det i sig är inget ovanligt Men min chef stannar upp, får något i blicken & sen börjar han beordra mig, mina kollegor & alla kunder att snabbt lämna butiken & stationsomr. Vi i personalen hjälper till att lotsa kunderna ut & vidare bort från området. Det är ett "tips om ett bombhot". Detta hot hade också kommit in till SOS. I 40min står vi ute & vinkar vidare bilar & gående kunder. Hotet visar sig vara "oseriöst" men för mig & mina kollegor va det i allra högsta grad seriöst! Jag blev alldeles kall i kroppen & ville bara bort!! Kan ha varit bland det vidrigaste jag varit med om..... Ordentligt skakad!

Och på vägen hem ringer Anders, det visade sig att paret som igår varit "väldigt intresserade" av huset inte alls är så intresserade. Vi har nu vänt oss till "3.an " igen men räknar inte med någon affär. Så nu vet jag ärligt inte ens vad som händer med försäljning & flytten. Vi pausar nog försäljningen ett tag iaf. Börjar bli för tungt......

Som sagt en tung dag på många sätt!

Tur att fina lilla Ester kom & lyste upp i det gråa höstvädret!! Tack för att du gjorde min dag, för lyckan över ett nytt barn väger ändå mycket mer än allt annat trist!! Välkommen än en gång lilla tösabit & grattis till dom nyblivna föräldrarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar