måndag 12 november 2012

Lite pyssel...

När vi hämtade grisen i lördags så tog jag med istret (en långsmal fettklump som ligger i grisens bukhåla) hem, med planen att göra talgbollar el dyl till fåglarna. Så idag körde vi fettklet över halva köket, fågelfrön lite här och där samt både ett & två psykbryt men tillslut va dom klara. Men istret va lite knepigt att smälta men hälften smälte iaf (ingen vacker syn & doft kan jag lova) som tur va hade jag sejfat & köpt hem kokosfett oxå så det blandade jag oxå i fettsörjan. När allt fett smält så blandade jag i lite gamla russin & frön jag hittade i skafferiet och så en massa fågelfrön & fågeljordnötter. Här hittar ni bättre beskrivning på hur man kan göra..

Så här blev det!!!

Äter inte fåglarna detta kan dom glömma att få någon mat av mig i fortsättningen..  ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar