lördag 25 januari 2014

Nästan helt barnfri Lördag!

I morse ringde Ester och ville leka med Astrid och i samma veva kom förslag från annat håll om att Agnes skulle komma dit innan hon skulle på kalas. Så jag körde iväg tjejerna åt varsitt håll... Jag & Anders passade självklart på att göra en sådan vuxensak man gärna gör när man är ensamma...... VI STÄDADE!!! :-D Och sen åkte jag till Hemse och handlade smått & gott till ikväll.

I Halvlek strax efter lunch så hämtade jag hem Astrid & gav henne mat innan en annan kompis föräldrar kom & plockade upp henne och tog med henne till sitt..

Då unnade jag mig en kopp kaffe, lite mer dammsugning, tvättning & lite läsning i New York guiden.

Nu har jag hämtat hem båda ungarna & snart vankas det middag. Senare ikväll ska jag iväg på knytis med tema "julens rester"... Vi hade inga rester kvar så det blir lite annat smått & gott som jag packar ner i väskan. Kommer med all säkerhet bli en trevlig kväll.

 Skön Lördag helt enkelt...

3 kommentarer:

  1. Att få städa utan barn är GULD. Lyxigt helt enkelt. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går så mycket snabbare och om man är 2 som ostört kan plocka upp, röjja undan & dammsuga. Så går det på ett kick. Vi skruvade upp Håkan Hellström på högsta & tokstädade. Sen att kaoset är tillbaka på några dar igen är en annan sak. :-D

      Radera
    2. Ja kaoset låter inte vänta på sig, men det är skönt att veta att det är rent under skiten emellanåt.. ;D

      Radera