tisdag 6 september 2016

Härliga veckor med junta, jobb & vardag...

Sen vi kom tillbaka efter semestern har den mesta tiden gått åt till att komma tillbaka i vardagen... Men också fixarkväll hemma hos en kompis & 10års jubileum med min älskade JUNTA.

Och så åkte jag & Astrid spontant med min vän o hennes dotter till Norrlanda och glasstudion "Big Pink" en fredagskväll för att beskåda Jennie bla blåsa, hälla & gå på glas! Astrid & jag va grymt imponerade!
Första gången jag besökte henne på "Big Pink", men inte sista! Häftig & mycket begåvad tjej vars glas snart finns i New York!

Dagen efter va det dags för 10års Jubileum för världens bästa JUNTA! Jag har varit medlem sen vi flyttade hit för 4,5år sen!  Och jag ÄLSKAR varje minut jag får ihop med dessa sköna brudar! Det är en gåva att ha detta nätverket.

Tyvärr saknade vi 3 av medlemmarna denna dagen.. Men så kul att vi ändå va så många samlade! 

Färdkost, det är långt till Slite.

Väl i Slite.... 
  åkte vi båt ut till Enholmen!

Vi blev guidade runt ön och det va sååå häftigt att se detta som man inte hade en aning om att det fanns! 

sen åt vi lunch i gräset. 

Efter Enholmen åkte vi in till Visby, checkade in på hotellet & strosade runt på stan innan vi möttes upp för en drink på en krog innan det va dags att piffa till sig, skåla i bubblor för att sen gå ut o äta en god middag ihop. 

Kolla vilket härligt gäng snygga brudar vi är!! 


Den sena kvällen & natten tillbringade vi med att fira, skratta & dansa på "Munken"! 

Vid 2:30 vad det jag o 2 till som sist ut återvände till hotellet.. 

Dagen efter vaknade vi trötta men glada. Efter frukosten bar det av hemåt där jag satte igång en chili innan jag slocknade på soffan..  
Känner mig sååå rik som har dessa kvinnor i mitt liv!

Helgen som va jobbade jag lördagen. Söndagen tillbringade jag hemma med att städa, planera veckans mat, slappa, storhandla, tvätta & förbereda mig inför en vecka utan Anders hemma.

Han är nu i Sthlm för att jobbar o jag är helt ensam med barnen då svärföräldrarna är bortresta. Har lyckats knåpa ihop det med jobb & fritids schema för att få det att funka. 

Det går "so far" rätt bra.. Men det är endel konflikter. Gissar att det beror på omställning efter semestern.

Och om några veckor är vi på noll igen med att komma in i vardagen efter semestern. 

För om 11 dar åker vi i en vecka till Kroatien hela familjen + 2 familjer till. 6 vuxna & 8 barn!! Som jag längtar! Det ska bli spännande att resa ihop med andra familjer för 1:a gången. Hoppas på sol, bad, god mat & massa trevligt häng. 

Angående flygresan...... Just nu är jag lugn & ser förbi den delen.. Gissar att "mr Fobi" snart hälsar på men det gör det samma. Jag har börjat vänja mig vid dendär "inför ångesten".  Den hör liksom till, jag kan oftast hantera den & jag vet att jag kommer vinna över den även denna resan. Jag har ju mina "små vita piller"!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar