måndag 18 juni 2018

En härligt skön & stökig helg med min familj!

I fredags stressade jag från jobbet för att hinna hem o packa ihop det sista... 45min senare satt vi bilen påväg mot båten till  Nynäs.

Inte så bra på att panikpacka.. Glömde bla hårborste, ungarnas tandborstar, ansiktskräm mm mm 

Landade på Scandic vid Kungens kurva, käkade middag på Heron City & som brukligt hängde barnen på rummet medans jag & Anders tog en öl i baren..
Sen störtade jag i säng efter en dusch... 

ÄLSKAR hotellfrukost!! 
Standard är leverpastejmacka, äggröra&bacon o massa frukt! 

Sen väntade 1,5h i bilen... 
Gick bättre än förväntat..

Väl framma vid Kolmården mötte vi upp min mamma & Pappa samt min syster Maja, hennes Joel & mina underbara syskonbarn Nancy & Doris! 

Vi drog direkt till Linbanan! 
Sen strosade vi runt i parken hela dagen! 

Så härligt att hänga med päron, syster, Joel o alla barnen..

Och barnen va så glada över massa kusintid! 
Det är det enda dom klagar över med att bo på Gotland.. Att dom inte har kusinerna nära.. 
Jag håller med dom! 

Och så dendär Doris!!! 
Såfort man kikar ner i vagnen möts man av ett sådär härligt bäbis-flin! 

Agnes som är djurtokig ÄLSKADE Kolmården!
 Hon pratade m guiderna om Tapirer & getter och kunde stå o titta på djuren i evigheter.  
Hon tyckte tillomed Järven va söt..
Astrid tyckte också det va kul med djuren men roligast va nog att leka m Nancy, åka karuseller & köra Doris i vagnen! 

Vid 16:30 efter delfin-showen va vi installerade på hotellet och 1h senare va det dags för middag! 
Mycket Doris gos blev det! 

Efter middagen drog jag & Maja ner till poolerna med barnen..
Jag är ingen "badhus" människa men det va faktiskt roligt.. Men jag trivdes ändå bäst i den varma bubbelpoolen.

Kvällen blev fin.
Sist ut va jag & svågern Joel som tog en öl till, pratade o spelade flipperspel när alla lagt sig.
Hur trevligt som helst! 

Dagen efter startade vi med att tjejerna åkte bergodalbana! 
Sen drog vi till Bamseland för att se Bamse-teatern m Nancy! 

Alltså dendär Nancy! Så jäkla glad, hälsar på alla & sprudlande men samtidigt så 3år!! Som det ska va! 

Efter lunchen på söndagen kramade vi mamma & pappa hejdå.
Det började regna lite lätt.. 
Och så tog vi ett fantastiskt beslut!! 
Att avsluta dagen med att åka linbanan en gång till!! 

Det blev Kaos!!
Nancy ville hoppa av 1min in i den 30min långa turen, Agnes blev akut kissnödig halvvägs, det regnade in, jag hade höjdskräck, alla frös & tillslut ruttnade även Doris...
Fantastiskt roligt kaos såhär i efterhand!
Tänk om vi haft dom 30min på film..

Efter lite toabesök & klädbyte så avverkade vi "Akvariet" utanför som avslutning! 




Så nöjda, glada (igen) & lite trötta kramade vi syster o co hejdå!

Sen väntade 2h bil till Västervik i ÖSREGN!

Väl framme i V-vik hade vi 5h att slå ihjäl! KUL! 

Middag på Pinchos, körde runt halva "stan", handlade färdkost på Maxi...

Sen hängde vi i båtkön i 2h.....
Köpte som tur va en fantastiskt spännande bok på MAXI som jag började läsa m musik i öronen för att slippa höra klagosången från baksätet.. 

Båtresan... Ja det va lilla båten som jag hatar! Nog sagt om det.
Vi kom hem sent o va trötta i morse...

Men..
 det va det värt alla gånger!
Vilken mysig, härlig, kaosig familjehelg det blev! 

Nu är jag hyfsat omladdad o nog redo för att jobba hela sommaren.. 
Men jag räknar ner o toklängtar till semestern på Tegelstrand där vi alla ses igen! 
Längtar efter fiskekvällar, svamprundor, kvällar under fotogenlampan o att dra krabbtinor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar