onsdag 9 december 2020

Vad jag toklängtar efter nu...

 Alltså nu är det så himla grått, regnigt, rått, kallt, mörkt & skiiit tråkigt. 

Har försökt tänka positivt, hålla igen med negativitet & inte kräkas på den här pandemin så mycket men nu börjar jag tappa det lite.. Och då har jag ändå "lyxen" att träffa folk & jobba på som vanligt. 

Måste säga att efter mina 4-5dagar "inlåst" i hemmet förra veckan i väntan på provsvar  pga symtom (vanlig jä*la skit förkylning) fick mig att lida ännu mer med dom som suttit hemma & jobbat sen i Mars eller är i riskgrupp. Att lipa över 4 dagars isolering är dagens I-landsproblem. Men fyyy va jobbigt det va, som den sociala varelsen jag är. 

Vet ni vad jag saknar...? 

  • Jag saknar att umgås med mina fina vänner. Alltså inte stå & prata lite med 2 meter emellan utan jag vill trängas, nära i en soffa, dricka vin, skratta & kramas. GUD vad jag saknar att kramas med mina vänner.
  • Jag saknar att kunna åka in & strosa runt i affärer i Visby. Om man nu verkligen MÅSTE in i någon affär/apotek så är det snabbt in, handla det man ska, hålla avstånd, snabbt ut igen & sprita händerna.
  •  saknar mina föräldrar och min lillasyster något galet. Syster har jag inte träffat sen i Februari. Det gör ont. Dom skulle kommit hit allihop i Jul men det blåste vi av redan på höstlovet när spridningen ökade. Vi pratar om möjligt ännu mer i telefon nu. MINST 1 gång om dagen, MINST! 
Vad jag är trött på?

Att heeela tiden behöva tänka på att hålla avstånd. Backa, hoppa åt sidan, hälsa eller le artigt, hålla andan & trycka mig mot en hylla. 

Men jag ser ett litet litet ljus där framme om 2veckor. Det är julen... Som såklart inte alls blir som vanligt med mor&far föräldrar. Det blir jag, Anders & barnen. Men vi ska göra det bästa vi kan av denna konstiga Jul! 

Nyår orkar jag inte ens tänka på nu......  

Nästa ljus är typ våren & sommaren. Det är ju typ snart... Eller nått!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar