söndag 17 april 2022

En härlig påsk & födelsedagshelg!

 Det har varit massor att tänka på och lära sig på nya jobbet i veckan så när jag ist för dom tänkta 2 dar ledigt ist fick 3 dar ledig kändes det väldigt välbehövligt & välkommet! 

Påsken började med att jag fyllde år i Torsdags.. 

MEN Redan 2 dagar innan öppnade jag min present till mig från MIG! 

Fantastiska "Au Pif" av Emma Hamberg! 

Har man läst boken "Je mápelle Agneta" så förstår man. 

Födelsedagen blev en fin dag med frukost & presenter på sängen innan jobbet. 

Min man han vet vad jag vill ha! 
Har spanat på dessa lääänge! 

På jobbet fick jag dessutom flera kramar, blommor & godsaker! 

Efter jobbet landade jag i köket en stund med en tidning & musik innan Svärföräldrarna skulle komma förbi. Och sen va planen att vi skulle gå ett gäng till Gårdskrogen på AW.

In kommer svärisarna MEN också 2 av mina fina ex-kollegor & en av mina favorit kunder från ICA i Burgsvik!

 Såååå överraskad (och lite lätt chockad) och väldigt glad för den twisten! 

Tack för er fina surprice Bästa Bettan, Ida & Emma! 

Blev lite mysigt häng här i köket med bubbel medans fler vänner trillade in innan vi gick över gatan till Gårdskrogen!  

Fått så mycket fina presenter & blommor! 

Känner mig helt överväldigad över ALL uppvaktning & fina presenter! 

Jag har ALLT jag behöver lixom!

Men så har jag en liten lista på kylskåpet med sådant  där "onödigt" jag vill ha men kan inte förmå mig att köpa själv för att jag  faktiskt inte BEHÖVER utan bara "villhöver" det. 

Antar att Anders förmedlat den listan till mina närmsta! 

Fööör!

Som jag villhövt en sådanhär italienskt "Spruzzi" skål lääänge. 
Men har inte köpt för jag redan har allt för många fat & skålar. 
 Tack bästa svärisar! 

Och snart landar en "OnePan" från mina föräldrar!
Det är ett så spännande tänk med att man använder stekpannan till den blir sliten & sen skickar in den & får en ny. 

Fina blommor dök oxå upp!

Som sagt överöst med fina saker! 

Så tacksam för ALLA presenter, kramar & grattis:ar på sms, telefon, Facebook!

Blev en fin födelsedags-kväll med vänner på Gumbalde men jag va sååå trött, gick hem vid 21 & somnade innan 22.

Fredagen ägnades åt jobb & kvällen åt att förbereda inför loppis premiär!

För igår lördag hade jag ÄNTLIGEN Premiär-öppet i loppisen för i år! Alltid lika kul & blir alltid lika chockad över hur många som kommer. Såå roligt att träffa nya & gamla besökare. Och som alltid så glad att se saker bli uppskattade, användas och få gå en vända till!

När jag stängt åkte jag & storhandlade då jag bjudit in lite vänner på lite påsk häng. 

Jag gjorde en gigantisk Asiatisk biffsallad.

En fin kväll med vänner & en hög med söta barn! 

Vi vuxna satt och pratade till sent medan barnen myste i soffan..
När ljusen brinner ner helt har det varit en fin kväll! 

Kan inte minnas när jag sist va vaken till 02.00! 

Idag har varit en slapp & skön Söndag hemma och GOD lunch med svärföräldrarna på Gumbalde. 
Och ÄNTLIGEN är 14:åringen hemma igen efter 3 dar hos olika vänner. 

Nu ska jag snart krypa i säng och sova så gott. 
Imorgon ska hemmet "nollställas" inför en vecka när Anders jobbar på fastlandet & skolan drar igång igen. 

Och som vi alla ser fram emot att mina kära päron planerar att trilla in här mot slutet av nästa vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar