tisdag 9 augusti 2022

Familjen växer... 4 har blivit 5!

Till slut!! 

 Efter minst 1 års längtan, tankar & noga övervägande så har vi äntligen blivit med katt.
Övervägande pga att jag faktiskt är allergisk. 

För 3 veckor sen hämtade vi hem vår lilla kille... Första 2-3h va han lite förvirrad men sen dess har han känt sig som hemma! 

Efter lite diskussioner o olika förslag blev namnet tillslut valt..
Då han har ett M i pannan så blev det Agnes favorit rätt på Mac Donalds.

Nugget! 

Jag hade tydliga regler pga min allergi...

Katten ska INTE vara i vår säng & INTE i soffan utan mest i Agnes rum. 

Det tog inte ens 1 dygn så hade JAG brutit mot alla mina regler. 
Och jag fortsätter rucka på mina regler.....

Och helt ärligt. 
Vad trodde jag? 
Katter gör som dom vill! 

Hur går det med allergin då?  
Förvånansvärt bra. Visst, om jag gosar och stoppar näsan i nacken (går inte att låta blir) så kittlar det lite i näsan efteråt & om han råkar riva mig så blir det lite svullet men det är bara att tvätta av med vatten så lägger det sig!

Alltså hur gosig?
Och det är utan klagomål eller tvekan jag några gånger till o med gått upp mitt i natten för att ge honom mat. Flyttat upp favorit vaser från golvet & "katt-säkrat" hemmet lite. 

Som att ha en bäbis i huset igen.

Han är ju helt underbar och såklart exemplarisk.

Välkommen till familjen Rylander! 
Du äger oss alla så hårt!

Och jobbet då?

Fortfarande skitkul, omväxlande & spännande varje dag!

 Och jag har sååå fantastiska fina kollegor! Det är högt i tak, öppna kort & en fantastisk omtanke om varandra! 

 Stämningen & sammanhållningen på jobbet har faktiskt ändå på något sätt vägt upp att det inte blev någon sommarsemester med familjen på Västkusten i år.. 

För på jobbet är jag/vi alla tillsammans lixom en del i våra gästernas semester.

Och snart drar "efter-säsongen" igång med massa gäster som bokat golfpaket samt ett BRÖLLOP  på anläggningen.  

Ska bli så kul med bröllopet men också lite läskigt! Mycket att rodda med, tänka på, fixa o lösa samt kolla upp. Men så kul att göra mitt allt för att se till att brudparet får en fantastisk dag & kväll!

Har som tur va mina grymma kollegor bredvid mig som har massa erfarenhet! 

Men först 1 vecka ledigt.... 

Om exakt 1vecka faktiskt! 

Det vankas 5 dagars "Mor & döttrar resa" till London med massa shopping, pub-häng, god mat, storstadspuls & "ABBA voyage"... 

Bara jag, min lillasyster & vår fina mamma! 

Ser så mycket fram emot det! Inte lika mycket flygresan men vägrar låta fobin hindra mig från att resa! 

Men först 1 vecka jobb till med förberedelse & fix på jobbet för att kunna lämna med gott samvete och för att kunna  "stänga av" det som komma skall & njuta av London tills jag kommer hem igen! 

So far så är jag fortfarande så himla glad & stolt över att jag vågade "hoppa" och byta yrkesbana för 5 månader sen. Det har varit läskigt, mycket nytt att lära och lite omtumlande... 

Men så värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar