torsdag 14 juli 2022

Gasen i botten...

 Det känns lite som att sitta i ett flygplan som accelererar på startbanan just nu....

På ett väldigt bra sätt! 

För varje dag kommer det mer & mer golfspelare och hotellgäster. Det är folk överallt. Så härligt.

Sjukt pepp, lite spänd & nyfiken på min första sommar inom en helt ny branch. 

Jag är inte jätte morgonpigg. Men har redan vant mig vid mina nya tider. Klockan 6:15 ringer klockan och senast 6:30 stiger jag upp. 7:20 går jag rakt över gatan och så drar arbetsdagen igång. 

Och så säger det swooosh så är jag påväg hem igen efter typ 8h.

Är dessutom så sjukt stolt över min yngsta dotter som också jobbar på Gumbalde Resort fast för restaurangen i deras "9 1/2:an". En foodtruck som serverar korv, kaffe, dricka mm mm till golfspelarna som kommit halvvägs på golfbanan. Grymt impad av henne och hennes typ jämnåriga kollegor som sommarjobbar för 1:a gången någonsin.

Har också börjat lära mig att stänga av jobbet när jag går hem för dagen. Varit lite si & så med det första tiden. Men nu känner jag mig hyfsat trygg och har någorlunda koll på läget när jag går för dagen.  Så jag ägnar kvällen åt att pyssla i trädgården, laga mat, lyssna på "sommar i P1" & ladda om. 

I trädgården händer det massor. 


Vi har haft hyfsad tur med vädret med endel ordentliga skurar och sen värme på det senaste tiden. 


Tomaterna frodas! 

Imorgon vankas det trevligt "Gardenparty" hos vänner och framöver avlöser roligheterna varandra. 
Har nu helt försonats med att det inte blir någon sommar på Tegelstrand i år.
För Fantastiska Tegelstrand finns kvar! 


Och lite ledigt får jag ändå.. För om 1månad & 2 dar sitter jag på riktigt i ett accelererande flygplan påväg mot LONDON tillsammans med min mamma & syster för att shoppa, hänga på pubar & se "ABBA the voyage".. 



Välkommen sommaren 2022! 

NU KÖR VI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar