tisdag 17 juni 2014

Sommarens bästa pastasallad!

För många herrans år sen blev jag bjuden på en jättegod & fräsch pastasallad. Receptet fanns då i en receptfolder från Arla. Gjorde den flera gånger efter det. Jag tappade dock bort receptet efter något år. Idag kom minnet över mig om den där salladen igen & jag köpte ingredienserna jag minns (Missade dock morötterna så dom får Anders köpa påväg hem).

Här kommer receptet:                    4-6 port

*300g Pasta
*200g Kassler
*250g Mozarella
*3st Morötter
*2st salladslökar
*1dl Hackad dill
*3msk olja
*Skal & saft av 1 citron
*1tsk salt
*1krm Svartpeppar

Koka pastan & spola den kall.
Skär Mozarella & kassler i kuber, skiva salladslöken tunt och skär morötterna i tunna stavar. Hacka dill & blanda allt med den kalla pastan.
Gör dressingen & blanda ner den i salladen!!

Lätt, snabbt & så GOTT!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar