fredag 18 juli 2014

Dessa sommarkvällar...

Varit en skön avslappnad fredagskväll... Från jobbet cyklade jag direkt bort till bröllopsfest lokalen för att se om jag kunde bidra lite. Efter att ha vecklat ut några pompoms cyklade jag hem via våran tomt där det ställts upp tält & bord för skål, nattmingel & brunch. Där blev det en liten spontan afterwork med en öl & prat. Hem, byta om & sen gick vi hem till fina vänner där det grillades medans Astrid & hennes kompis badade, hoppad studsmatt & kollade film. Flera vänner anslöt men Astrid ville hem så vi 2 avvek och cyklade hem i den varma sommar kvällen.
Imorgon ringer klockan rätt tidigt. För kl 10 öppnar grindarna på Dalhemsloppisen & jag ska vara där. Ska bli så himla kul att äntligen få "helgloppa" lite här på ön. Kommer absolut blogga om det på Loppisbloggen nästa vecka. Efter loppisen ska jag skynda hem, duscha, fixa till mig & på eftermiddagen ringer kyrkklockorna här  i Stånga för fina Lisa & Micke! Va härligt det är med bröllop!!
Kommer bli en skön dag imorgon, loppis, vackert bröllop & härlig fest!


Agnes då?

Jo hon har det finfint där borta på västkusten. Badar, åker båt, fångar tångkrabbor, leker med sin nästkusin & blir väl omhändertagen av mormor, Vinga, moster och alla andra.

Visst saknar jag henne, JÄTTE mycket. Men vetskapen om hur bra hon har det gör att saknade blir hanterbar. Och hon verkar trivas. Jag är så glad & lite stolt över att hon är så trygg & modig. Kanske att vi lyckats som föräldrar ändå.  Och vi njuter samtidigt av att ge Astrid all vår lediga tid.  Idag tog Anders semester & dom 2 har varit på stranden. 

På söndag är det nog dags att skriva ett brev till Agnes & stoppa i en stor jiffypåse med lite annat smått & gott.  

Livet är gott & häromdagen upptäckte jag att: om 5 arbetsdagar är det semester!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar