onsdag 16 juli 2014

Det har varit tunga dagar...

Det började redan i Lördags eftermiddag på jobbet, rösten mörknade & jag kände mig konstig i halsen. När jag slutade jobba åkte jag hem, åt lite snabbt, bytte om & sen bar det av ut till Stangmalmen för en kväll på Stångaspels-festen.
 För 3.e året i rad va jag med & serverade buffe, plockade glas, tallrikar & hjälpte till i baren. Alltid lika kul. Men i år valde jag att kapitulera redan vi 23. Rösten började redan då ge vika. Och det blev inte bättre under söndagen på jobbet och på Måndags eftermiddagen försvann rösten helt och så kom febern. Ville verkligen inte gå hem. Så himla roligt att jobba: plocka nya kampanjvaror, göra plats & skylta om. Men det va dags att vara klok & gå hem och lägga sig.

Så det har varit 2 dagar i soffan med talförbud. Inte det lättaste om man heter Lina. Inte heller lätt då jag bara haft låg feber och inte varit helt slut så jag har fått tvinga mig att ligga still & ta det lugnt.

Andats ånga, druckit hinkvis m ingefära&honungsvatten, sovit & varit tyst...

Konstigt hur man kan drömma om en heldag i soffan framför tvn men när man väl måste är det rätt tråkigt. 

Idag vände det verkligen. Och ikväll har jag kunnat prata i telefon med Agnes tillomed.

Så imorgon ska jag äntligen tillbaka till jobbet!! Och jag hoppas att det fortsätter åt rätt håll så att jag får tillbaka rösten helt till Lördag då det vankas BRÖLLOP!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar