lördag 5 juli 2014

En långhelg i Blekinge...

Jag & Anders har tillbringat helgen i Blekinge hos mina föräldrar tillsammans med min syster & hennes man.
Jag & Anders blev uppgraderade.. :-D

 Anledningen till att vi åkte hit är inte så rolig. Det va en vacker, sorgsen & solig dag när vi tog farväl av Inger, min kreativa & musikälskande moster.  

Samtidigt blev det en härlig helg med familjen (Bara vi vuxna då barnen fick stanna hemma) med massor av god mat, ostörd sömn, prat & skratt så att tårarna sprutar.

Idag har jag & Maja rensat ur mamma & pappas källare får alla våra gamla saker Alltifrån kock-kläderna från skoltiden till Programhäften från Hultsfred & skolböcker från 1:an. Vi har fyllt sopsäckar  med "skräp", lådvis med saker som ska skänkas & sparat det bästa såklart.. Medans männen våra tog bilen tidigt i morse & for till Tyskland idag för att ladda upp öl-förrådet till sommaren. 


Jag & Maja tog dock en paus mitt på dagen för att åka & hälsa på våran gamla dagmamma i Vilshult (byn där vi växte upp) som vi va hos i flera år som små barn. Härligt återseende med massa prat om gamla minnen & våra liv nu. Va nog 15-20år sen vi träffades sist. 

I eftermiddags så tog jag & pappa svampkorgen och for till skogs. Det är det BÄSTA & mest rogivande jag vet. Skogen här nere är något alldeles extra. Lummig & trollsk. Blir smått religös!


Och härligt nog hittade vi endel svamp. Mer än vad jag kunde tro faktiskt. Massa fina små knubbiga kantareller & Karl-Johan.  Tyvärr verkar det bli ett maskätet KarlJohan år. :-/ 

En riktig guldåder... 

Och påvägen hem åkte vi förbi min gamla klasskompis från Hotell&Restaurang gymnasiet. Han hade skrivit på FB häromdagen att han hade något till mig & att det bara va att komma förbi.. 

Jag hade helt glömt bort att jag bett honom att köpa en sådanhär till mig.  
Vad himla glad jag blev. Comes around, goes around!

Det jag älskar med FB att man åter fått kontakt med gamla vänner. Om än sporadisk men hellre det än inte alls! 

Nu väntar vi på Anders & Joel sen vankas det svamptoast till förrätt & tacos. I morgon förmiddag bär det av hem till Gotland igen. Varit en skön barnfri helg men nu saknar jag trollen. FaceTime:ade nyss & jag tror dom växt lite senaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar