söndag 13 september 2015

Pirrig & peppad!!

Idag är det bara 4 dagar kvar tills det bär av... Eller rättare sagt 3 dagar. För vi lämnar ju ön redan på Onsdag!!!! Tänk va snabbt tiden gick, vi bokade ju för över 3 månader sen.

Väskan är nu nästan färdigpackad och viktiga papper, pass, piller & dollars är framplockat. Bara någon nytvättad klänning som hänger på tork som ska i & sminkväskan åker ju i samma dag.  Jag tycker jag har varit duktig på att minimera antalet kläder & valt dom som går att kombinera på olika sätt. Jag har dock inte vågat väga väska ännu... 

När jag satte igång att packa idag så blev det väldigt verkligt att jag faktiskt lämnar Stånga på Onsdag eftermiddag & sen flyger mot NYC på Torsdag morgon. Det pirrade härligt i magen men samtidigt fick jag lite lätt ångest-påslag såklart (illamående, yrsel & dendär "trånga" känslan) men efter ett "snack" med mig själv så släppte det rätt snabbt. Det kommer komma & gå nu dom här dagarna! Men jag kan hantera det.

När jag packat nästan klart plockade jag upp en av guideböckerna och kröp upp i soffan. 
Jag skummade igenom den från sida till sida och läste det som fångade mitt intresse, vek hundöron & kollade in endel webbsidor.
Vad jag längtar efter att besöka "gamla" favorit affärer från förra resan men även en massa nya. Och va roligt att få göra det med andra som också är intresserade av att strosa runt på dam-avdelningen lite längre än vad Anders va. Väldigt nyfiken på "Uniqlo" som är Japans svar på HM.

Nu ska jag sätta mig i soffan & skumma igenom ännu en guidebok medans Anders lagar middag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar