måndag 6 november 2017

Jo jag är här...

Varit väldigt tyst här på senaste tiden..
Mycket pga att vardagen, barnen, svamp-rundorna & livet i allmänhet tar mycket plats o tid o bloggen faller mellan stolarna. Och också lite pga att "Blogger" appen inte funkat (orka ladda in bilderna i datorn).. Men nu hittade jag en uppdaterad app som ska funka. Måste bara bli vänner först..

Har haft en hel-ledig helg. I lördags hade vi ett grymt lyckat bowling-kalas för Astrid tillsammans med 2 av hennes kompisar. Som uppladdning till det drog jag såklart till skogs för att skörda lite trattkantareller till kvällsmackan och hittade min FÖRSTA GOTLÄNDSKA GULA KANTARELL!! Den bara stod där o lyste som en sol bland höstlöven! 

Vilken skönhet!! 

 (Tänk om ni kunde sett mig då).. 
Leende från öra till öra och ett litet tyst men lyckligt "well hello Mr kantarell".. Man vill ju inte verka knäpp som går runt ensam i skogen & pratar med svamparna. :-D 

Skulle kunna skriva mängder med blogginlägg om svampen, nyfunna kärleken till den Gotländska skogen & svampmackorna jag gör men jag besparar er det! 

Natten till Söndagen blev dock inte som jag tänkt.

Såg fram emot en lång natt med skön sömn.. Så vid 21:30 efter "Så mycket bättre" kröp jag o Agnes ner i vår säng o kollade film o åt popcorn.. Andra hälften va på middag hos vänner men vi va hemma då Agnes varit lite risig.

Så mysigt att bara hänga med Agnes.

Jag somnade visst ifrån både filmen o Agnes vid 22:30 isch. Vaknade när resten av familjen kom hem vid midnatt och somnade snabbt om. Men vid 2 vaknade jag av att Astrid hostade som en tok.. Så vi 2 gick ner, hängde ute på trappen i 20min, åt macka i soffan, kollade tv & medicinerade. Vid 5 hade andra dosen host-medicin verkat o hon låg i sin säng. Jag låg kvar i soffan med öronproppar för att få ro.. 3,5 +3h sömn blev det iaf. Ändå va jag hyfsat pigg igår. Städade, tvättade & lagade grönsakssoppa till lunch (rensade dendär bortglömda lådan längst ner i kylen) & sen drog jag en sväng i svampskogen. SÅKLART! 

Alltså dom är överallt o sååå fina o mulliga!

Väl hemma från svampskogen la jag mig raklång i sängen med lite Naturgodis och gav jag mig in på serien "MODUS" säsong 1.. Ser fram emot allt jag har framför mig.

Skön helg med både vila & nytta trots lite sjukstuga..


Nu är ännu en ny vecka här.. Den sista på länge som Anders är hemma. Dags för honom att jobba i Sthlm igen. Men det ska nog gå bra. Kommer bli lite pyssel med barnens aktiviteter iofs. Men det löser sig förhoppningsvis!

1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera