söndag 12 november 2017

En finfin helg med kidsen!

Nu ska jag ta mig i kragen o inte försumma bloggen som jag gjort i höst. 
Älskar ju min "dagbok" som faktiskt fyllde 8år för typ 2 veckor sen.

Det är så roligt att gå in och  random klicka på ett inlägg och läsa! 
Sååå glad att jag skrivit här i 8 år om ditt, datt och annat vardagligt! 
Vilken skatt för mig o sen för barnen när dom förstår att den finns. Har visat dom men dom hajar nog inte riktigt ändå. 

Igår blev en fantastiskt lyckad dag med döttrarna.

Jag vaknade utvilad och hann ligga kvar o dra mig till nyhetsmorgon innan det va dags att stiga upp o göra oss klara.
Lördagen började med en tur till Havdhem vid 10 för Agnes gymnastik-träning. Jag har aldrig varit med förut (det har varit pappans ansvarsområde) och blev så överraskad. Visste att det va gymnastik men inte att det va GYMNASTIK på riktigt. Så häftigt. Inte alls hopp o lek, kullerbyttor, spagat & handstående som jag först trott utan verkligen seriös gymnastik med barr, trapets & massa andra redskap.. Vi föräldrar fick bära ut en massa mattor & redskap. RIKTIGA redskap! Och medans barnen värmde upp i typ 20-30min berättade en av ledarna om vilka skador som kan uppstå och vad vi ska tänka på om våra små gymnaster får ont. Väldigt intressant o lite läskigt! Det här kan verkligen vara något för Agnes. Blev impad av hennes pull-ups på barren & hur kontrollerat o disiplinerat det va. Ska bli spännande att se henne utvecklas.

1,5h senare drog vi mot stan..

Väl i stan åt vi "Mac Donalds" till lunch innan vi drog in till Öster. Barnen gick på TGR medans jag gick ett ärende. (Övar stenhårt på att släppa kontrollen) Sen köpte vi farsdag-present & en liten grej till mig.. 
Man kan ju omöjligt åka in till stan utan att gå förbi FANTASTISKA Rituals.. ÄLSKAR den butiken, deras produkter o grymma service! 

Vid 15 vankades det "Paddington 2" på BIO m Cilla & Juhni! 
Jag älskar ju den första filmen o denna va lika bra. SÅ himla snygg (alltså tapeterna i deras hus är fantastiska) & rolig!

Efter bion drog vi o köpte sushi till mig o barnen envisades med att äta "Mac Donalds" även till middag. Så fick det va! 

Väl hemma så plockade jag undan lite innan jag landade i soffan framför "Så mycket bättre" med min sushi! 
Sååå gott! 
Hamnade i total sushi-koma och när "så mycket bättre" va slut va jag också heeelt slut..

Fick barnen i säng (dom somnade typ direkt) o sen landade jag också i sängen vid 22 framför "Och han älskade dom alla".. Jag somnade dock ifrån den..
Trött men nöjd efter en fin händelserik dag med döttrarna. Inte ofta vi hinner få till det eller orkar med sådana dar. Men vad värdefulla & speciella dom blir när dom väl händer. 

Sov sååå gott även denna natten även om jag vaknade till när tjejerna kom in och kröp ner vid mig. Men vad gör det, så gosiga mitt i natten. Vaknade av mig själv vid 8 tiden. Då hade båda försvunnit ner och låg o kollade på film. Det är konstigt, när jag får sova huuur länge jag vill så vaknar jag ändå typ vid 7-8. Men skitsamma. Jag är utsövd o fått vakna av mig själv.

Idag har vi hängt hemma. Barnen har städat sin rum och jag har småplockat, tvättat och vikt tvätt. Vi har oxå bakat en sockerkaka m apelsin. Mannen/pappan klagar på att det BARA bakas bröd i detta huset. 

Vid 3 kom den älskade mannen/pappan hem från sin kryssningshelg m kompisarna.
Mmmmm! Varit utan Pingviner i typ 2 månader. 

Dessa pingviner ska jag gömma väl för Astrid har en förmåga att hitta dom o smyg-äta upp alla..

Vid 14 idag upptäckte jag att "Greys Anatomy" va tillbaka på ViaPlay. Så efter att ha städat halva huset så landade jag i soffan och började plöja avsnitt o Anders joinade mig när han kom hem.. Vi skickade ut barnen att leka innan solen gick ner så det va helt tyst här hemma i en timme. Lyxigt värre att ligga i soffan med "han den där fina", kolla "Greys Anatomy", småprata lite o käka chips m dip. 

Har fått ut massa gött av denna helgen. Och känner mig laddad för det som komma skall. 

På Tisdag börjar en period när Anders återigen ska jobba i Sthlm, alla veckar fram till jul utom veckan när Astrid fyller 8år.
 Han har fint nog roddat med skjuts för barnen på Tisdagarna när det vankas scouter & ridning. Agnes Gymnastik på Torsdagarna får jag dock lösa med att smita liiite tidigare från jobbet o att vi ändå kommer liiite sent till Havdhem. Men så får det va.
Jag har bytt våran "Orginalkasse" från Linas till en "3 dagars barnkasse".. För det är max så många dagar jag hinner laga mat till barnen under veckan. Det känns tråkigt att han ska iväg igen men det är så det är OCH det har varit så lyxigt att ha honom hemma nästan varje vecka sen semestern. 

Nu kör vi en ny vecka! 



1 kommentar:

  1. Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löste mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig testifier som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera