onsdag 22 augusti 2018

Börjar närma sig...

med STORMSTEG nu...

Bara 2 arbetspass kvar o ynka 4 dar hemma nu!

swooosh...!! Va snabbt det gick o vad snart vi åker igen, helt plötsligt!!

Tiiidigt på Måndag bär det av till fastlandet  för övernattning/mellanlandning & Tisdag lunch lyfter vi från Arlanda mot Newark!

Det börjar bli lite pirrigt men vi & barnen är så peppade o förväntansfulla!  

Är rätt ostressad faktiskt...
Jag har typ packat klart för både mig o barnen!
Eller rättare sagt lagt fram det vi ska ha med oss.. 
Vi reser lätt denna resan! 
OKEJ... Jag vet..
Inte min specialitet att resa "LÄTT" men just nu ser det lovande ut iaf!
Planen är att resa tungt hem... 

Mitt första mission i NYC är dock att köpa en svart jeanskjol till mig!
Annars faljerar hela min packning!

Ser ut att bli varmt o skönt!
Så badkläder är också packade & badorter på hyfsat avstånd in-spanade!


Då vi bor på ett lägenhetshotell (Fantastiska "Off Soho Suites" där jag bodde sist när jag åkte med mina 3 vänner för snart 3år sen) m ett litet "kök" m kyl, mikro o spis (undrar om vi kommer våga använda gasspisen denna gången?) så kommer nog endel frukostar ätas hemma iaf innan vi & barnen börjar komma i fas tidsmässigt och innan vi hittar någon schyst frukostställe nära "hemma".  ("Dean & Deluca" frukost på bänken i refugen mitt på East Houston street funkar nog inte lika bra med barnen som med tjejpolarna sist)...
Wholefood´s ligger bara ett kvarter bort för färskt frukost-bröd.

Så jo.. jag har faktiskt packat kaffe!! 


Kan verka galet när man reser till staden med fik i varje gathörn... Men använder vi inte det så får dom gulliga gubbarna på hotellet det!

Ska bli så kul att snart vara tillbaka på "Off Soho Suites" & dendär mysiga/rufsiga gatan i den där fantastiska staden som jag älskar!!

Anders har hittat en grym kart-app med massa bra ställen utmärkta med bla wifi, barnvänligt, toaletter, affärer, restauranger  mm mm ....


Som dessutom funkar offline..!!!
Och NYC tunnelbana-appen är uppdaterad..

 Jag är sååå redo nu..
Och detdär med flygningen känns inte som ett problem just nu!
Och när det ev gör det så har jag "graj" som löser det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar