söndag 26 augusti 2018

Allt är under kontroll...

Dagen igår blev liiite "kaos-artad" o jag hade liiite lätt panik i några timmar. 
Lång historia kort..
Vid lunch igår upptäckte jag 3 dar före avfärd att det INTE ingick "Incheckat" bagage i resan vi köpte för 8mån sen.. 
Utan vi hade bara handbagage på våra biljetter. 
Tänk va jobbigt det kunde blivit när vi ska checka in på Arlanda på Tisdag!

Sen om vi missade något vid bokningen (har alltid ingått bagage när vi bokat via Expedia förut) eller om det beror på att SAS ändrat sina bagage-vilkor under våren... det spelar ingen roll.. 

Bara sååååå glad att jag gick in på "vår bokning" på SAS hemsida & upptäckte det!

Så efter lite strul m SAS hemsida o 3,5h i telefonkö utan att ens komma fram (Tillslut fick Anders lägga på luren...) så ordnade det sig igår kväll och idag pratade jag med en man på SAS som bekräftade att vi nu hade bokat till bagage. 

PHU!!!! 
Va rätt slut efter den eftermiddagen o la mig i sängen redan vid 20 igår kväll..

Idag har vi ätit lunch med svärföräldrarna på Gumbalde, 
packat väskorna klart..
Jag har nog aldrig packat såhär lite kläder för så många dagar... 
Planen är ju ändå att shoppa en massa nytt o snyggt "over there"! 

Och varit o förtids-röstat..
Visst vi kommer hem dagen före valet men "om i fall att"...  
Vill ju inte missa vår skyldighet & rättighet att rösta! 

Så nu är vi helt klara & så redo för denhär resan som vi längtat efter såååååå länge! 

Till middag ikväll serverades det falukorv & spagetti och Anders och barnen sitter nu o kollar "En natt på Museet" som pep inför vårt besök på "Naturhistoriska" i NYC! 

Mina flygnerver då??
Jodå dom är absolut under kontroll.
Faktiskt inte ett dugg nervös just nu..
Jag ser däremot fram emot att gå ombord på detdär planet som ska ta oss till NEW YORK!
Vet ju att det kommer va såååå värt det! 

Ja ha... Vad ska vi gör i HELA 10 dar i NYC då?? 
Många som frågar...

Jag har tagit alla våra "VILL GÖRA", delat in staden i  8 delar & petat in ställena vi vill besöka i områdena.. 
Så vi tar en stadsdel i taget och ser vad vi hinner & orkar med. 
Första hela dagen i staden kommer vi nog tillbringa downtown för att se dendär "Tjuren" jag & Anders letade efter för 4,5år sen, besöka 9/11 Memorial & museet där och sen ev köpa lunch att ta med o äta när vi turar med "Staten Island färjan" för att se frihetsgudinnan lite på håll eller så åker vi ut till damen på riktigt.  Som sagt vi får se vad vi känner för..

Men vi har lite bokade dagar...
Lördagen kommer tillbringas i Brooklyn & Williamsburg för besök på matmarknaden "Smorgasburg" och sen roa oss med karusell o parkhäng i DUMBO & shopping.. 
På Söndagen vankas det självklart ett litet besök på "Upper west side" & "GreenFlea market", loppisen på skolan (Kan bli spännande för tjejerna att få se en amerikans-skola inifrån) som jag besökt varje gång (Finns sååå mycket fint) & sen tänkte vi kolla in "Strawberry Feilds" i CentralPark..  

Annars har vi inget bestämt resten av dagarna utan vi bestämmer en stadsdel för dagen o åker dit.  

Barnens stora "Vill Göra" är "godis prova-dagen" som kommer infalla på lördag. Då vi ska köpa massa galet amerikanskt godis & snacks o provsmaka allt...  Och besöka M&M store, "Times Square"  & åka upp i skyskrapor!
Tycker det är så rart o härligt hur "Clueless" dom är... Dom har INGEN ANING om vad som väntar dom! 

På Måndag är det "Labor Day" och det sägs att mycket är stängt då.. 
Tempot kommer ju bli i barnens takt, efter deras humör&ork.  Eventuellt kommer vi dela på oss ibland eller så kommer någon vuxen hänga på hotellet m barnen om dom är trötta och så får den andra vuxna ge sig ut o göra vad den vill..
Ser mig själv strosa runt i SOHO o shoppa.. :-D 


Just nu längtar jag bara efter att vi ska landa på Newark med vårt bagage, ta oss till hotellet & sen ska jag dra till Wholefood´s och köpa jos, smör, mjölk mm till frukost. Klockan är lixom 22 i barnens huvud när vi kommer dit.. 

Som sagt det här kommer bli en spännande resa! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar