onsdag 1 augusti 2018

Fin Tisdagskväll & resfeber..

Nu är det bara 2 arbetspass kvar o jag börjar få semester-feeling...

Igår kväll hjälpte vi vår kompis syster (och vän) att överraska hennes syster/vår vän med en lite sen "födelsedags-happening"..

Vi hade en fin kväll i ett växthus med Mojitos, ny-friterade churros & en makalöst god pizza med päron, chevre, honung o valnötter. 
Den ska jag göra på semestern! 

Sen hoppade vi in i bilen o åkte till Visby med vätskepaus o komplettering av ännu en skön böna i Ekeby!

Vi hängde på Bolaget, dansade på surfers tills dom stängde o sen hamnade vi på Munken där vi konstaterade att dom sänkt åldersgränsen till 12år.. ;-) 
Så trevlig kväll med alla dessa sköna bönor! 

 Vid 03:30 va jag hemma o vrålhungrig. Stekte falukorv! Sen somnade jag gott o sov till 10:30! 

Förvånansvärt pigg idag trots en bra mix av mojitos, "fireball" & öl! 

Idag har jag gjort något jag inte gjort på läääänge.. Jag har typ gjort ingenting.. Vikte tvätten, börjat småpacka lite o sen inget mer än att ligga på soffan med en kall&blöt handduk på huvudet.Välbehövlig vila!! 
Såååååå jä*la trött på denhär tryckande värmen nu! 

Ser såååå fram emot semestern på Tegelstrand som verkar bjuda på mycket svalare väder! 
Kommer antagligen frysa! :-D 

Hoppas bara det inte blåser så mycket som det står.. 
Vill kunna stå på stenen o fiska & sätta krabbtinorna! 
Det är dom enda "MÅSTENA" på semestern! 


Och jäklar va snabbt det närmar sig NYC nu!! 
Och precis som  dom andra 2ggr jag åkt dit så snurrar tankarna både upp o ner.

För någon vecka sen va alla i bandet "Dan Reed Network" (Amerikanskt band som spelade på Warfsholm) inne o handlade på Malma när jag satt i kassan.. 
Och dom va sådär härligt Amerikanskt trevliga, artiga o pratglada som jag alltid upplevt att NYC borna är. 
Jag va helt salig och såååå full av längt efter resan när dom gått! 

För GUD vad jag längtar o ser fram emot den här resan! 

Men så kommer domdär "hjärnspökena" ibland också..

VAD HAR VI/JAG GETT OSS IN PÅ!!!!? 

10 NÄTTER I NEW YORK MED BARNEN! 
HUR kommer det gå med barnen & jetlag, hur kommer flygresan gå (både för mig med min fobi och för Anders & barnen medans jag sover tungt på tabletterna), kommer det vara plågsamt varmt? Tänk om Astrid får krupp o vi måste uppsöka vård (I USA!!!!! ),  alla dessa syskonbråken i en liten lägenhet eller ute på stan, kommer dom ihop-sparade fickpengarna räcka? Tänk om vi tappar bort barnen?! OCH vad ska vi göra alla dessa dar & kommer vi orka i alla 10 dar!?


Tur att mitt sunda förnuft vet att resan kommer bli ett fantastiskt minne för livet för oss alla 4 och att vi utan problem kommer fylla dagarna med massa härliga upplevelser i barnens takt..

Lång-lån på denna från biblioteket! 

Vi har redan spanat in "Bronx Zoo" & "New york Aquarium"!

Och så vill barnen handla på M&M store, åka upp i "Top of the rocks" samt åka hissen på "Marriott Hotell" som jag haaatar..

Tror dock det kan va en bra ide att försöka göra någon sorts schema eller typ av planering på VAD vi vill göra och försöka hålla oss i ett begränsat område varje dag.

Det får bli semester-syssla i skenet av en fotogenlampa på Tegelstrand!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar