lördag 18 augusti 2018

Tar en paus från semestern...

Okej... I övermorgon är "semester del 1" slut..
Det har varit fina & sköna dagar på Tegelstrand. Men jag har precis lyckats landa o varva ner.. Det tar oftast 2v..
Idag har vi iofs varit på "tippen" sen har jag slappat, kollat på massa avsnitt av "Younger" o motat bort envis huvudvärk och imorgon ska jag också bara slappa! Kanske vika lite tvätt! 
Men bara kanske..
Känner mig lite oklar med semestern just nu..

Men så blev det i år. 

Men det blir bara 4 jobb-dar sen är det dags för den efterlängtade.......

"SEMESTER DEL 2"

Alltså som vi längtat, planerat & pratat om detta sen 29/12 2017 när vi bokade..
Och imorgon är det ensiffrigt!!! 

HERREGUD!! 
Alltså jag kan fortf inte riktigt greppa att vi 4 är DÄR i FANTASTISKA New York och förhoppningsvis ankomna till "Off Soho Suites" vid denna tiden om 10dar!

Ska bli så sjukt spännande! 
Packa upp, komma på plats, gå till Wholefood´s och köpa lite snacks o frukost och antagligen hämta en pizza till kvällsmat. När vi kommer till lägenhetshotellet är klockan tok-sent för barnen & oss trots att det bara är eftermiddag där! 

Paniken över VAD SKA VI GÖRA I 10 DAR !? är dock borta...

Efter att under semestern som varit ha knåpat med att ta alla våra "vill göra" & delat in dom i områdena i staden så känner jag mig lugnare ang vad vi ska hitta på  i 10 dar.
Sen är inte allt på listan "hugget i sten" utan vi tar ett område/dag och hinner med o prioriterar det vi vill, hinner o orkar. 
Kommer bli superbra! 
Lagom mycket aktiviteter per område & dag som det ser ut nu. 
Ska bli spännande att ha såååååå många dar på sig att hänga i dendär STADEN (bara varit där i 6 & 7 nätter innan) och dessutom med ett lugnare tempo nu iom barnen.

Just nu lääängtar jag bara efter att strosa runt i mitt älskade NEW YORK med familjen o se vad som händer.

Sen det där med flygresan... Det kommer kanske (högst troligt) komma några jobbiga stunder o duster med mina hjärnspöken närmsta veckan.  
Fan va jag inte gillar det där med  att vara instängd 10 000m upp i luften eller att ta dom där konstiga tabletterna som gör att jag ändå gillar läget.. 
Pest eller kolera lixom! 
Men det kommer gå toppen. 
Oroar mig just nu mest över att barnen ska ruttna o tröttna på att sitta still i 8,5h. Och att Anders ska få ta den kampen medans jag sover...

Well well! 
Det kommer vara värt det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar