onsdag 2 januari 2019

Bra & lugn start på nya året..


Så va 2019 här...  

Känns bra med ett nytt år..
Ni kan läsa om mitt 2018 HÄR! 

På Nyårsafton jobbade jag till 16 och sen skyndade jag hem för att hinna "landa lite", byta om, sminka om mig & måla naglarna innan jag skulle gå över gatan och fira nyår med vänner o alla barnen på Golfkrogen Gumbalde. 

Så himla fint där uppe i salen.
(Tur att man har nära när man glömt Ipad för att kunna spela musik.)

Det  blev en mysig kväll med sjukt god mat och trevligt häng..
Barnen levde rövare, sprang runt & lekte massa påhittade lekar!

Älskar det komiska i att man kollar på klockan. 
23:34. 
Det är luuuugnt...
Och ändå är det jag som springer runt vid 23:58 för att hitta Agnes o få med henne ut till 12-slaget.  
För inte f*n att ungarna ska missa när det nya året kommer...
Vi hann! 
Och fyrverkeriet va fantastiskt! 

Starten på det nya året blev lugn men rätt sen.. 

Jag la mig i sängen vid 3:30 efter att ha följt Agnes till en kompis med övernattningsväskan där hon tydligen skulle sova över. Väl hemma åt jag en nattmacka & när jag kom upp sov Anders men Astrid va fortf vaken!! 

Vi somnade dock snart båda 2 och sov gott till typ 10..

Vaknade fräsch men trött pga det blev så sent.

Jag & Anders gick ut och plockade undan på tomten inför den annalkande stormen.
Lugn o solig dag före stormen.

Sen landade jag i sängen och såg halvvägs genom Jonas Gardells nya Serie i 3 delar på svt play. 
Sååå fin, rörande & tänkvärd.
Och nu är det så att jag inte vill se klart för då är den ju slut....
SÅ jag spar dom sista 1,5 avsnitten till en lugn stund längre fram. 

Vid 15 hämtade vi upp Agnes och åkte vi till Hemse och köpte Pizza & landade i soffan framför "Paddington 2".. 
SÅKLART somnade jag trots familjens försök att hålla mig vaken.

Vid 18 väckte dom mig när dom gick o la sig. 
ALLA somnade innan 19:30. Alla utom jag.. Kollade "Nyårskaramellerna"..
Sen när jag väl somnade vid 22-23 så hade 2 av dom andra 3 vaknat igen. Och så vaknade tydligen Agnes med halsont inatt o fick Ipren av Anders. Hon har en seg förkylning som kommer & går och vägrar bryta ut helt. 

Behöver jag säga att sömnrutinerna i familjen som vanligt är totalt upp & ner efter jullovet!?

Imorse vaknade jag vid 5 av stormen "Alfrida" som dragit in.. 
Strömmen försvann i 30min och direkt när den kom tillbaka gick jag ner i panik o satte igång kaffet och laddade barnens telefoner.
Tände en brasa, landade i soffan, lyssnade på stormen & drack kaffe!
Jag gick till jobbet för inventering vid 7 och Anders åkte strax efter.. Men jag fick lämna jobbet vid 10 då Agnes ringde o klagade på ont i örat..

När Anders kom hem trotsade jag "väder-varningarna" (tycker det är liiite uppblåst, gick hur bra som helst) och drog jag till stan med visionen att REA-fynda massa fina kläder o annat för mina "Julklapps-presentkort".. 
Gick sådär!! 
Provade as-snygga vida mönstrade byxor och mer sådant jag önskar jag kunde/vågade klä mig i.. 
Men nej.. 
2019 blir nog också ett jeans & t-shirt år.. 

Är sämst på att REA shoppa och sååå feg på allt annat än jeans. 
Men unnade mig äntligen den fantastiska gula väskan från "Carin Wester" som jag kollat på flera gånger sen i somras & så va mitt badskum slut. 

Körde om Hemse hem.. 
Och där hittade jag en urfin skinnjacka för 100kr och en söt grön scarfs för 10kr på Kupan.
Såååå nöjd!  

Dom här 2 första dagarna på året har jag funderat endel på vad JAG vill göra för MIG under året...

Jag är inte någon som avger nyårslöften.
Jag bestämmer mig oftast bara för det som jag alltid gör..

Njuta av livet, göra kul saker, ta det dag för dag/inte gräva ner mig i skit-saker & utmana mig själv lite mer..

Lite mer specificerat i år:

Jag vill fira Påsken i stugan med min familj, jag vill lära mig något nytt, jag vill ordna upp boende situationen (köpa nytt/större hus eller bygga ut) , jag vill hålla öppet i loppisen mer än i fjol samt att jag vill alltid resa & uppleva mer...

&

jag vill tatuera mig igen...

Denhär bilden skickade min kompis Cilla till mig för typ minst 1år sen... 
Och jag kan INTE släppa den sen dess! 
Även om jag känner mig lite "rädd" (läs feg) för färg-tatueringar då jag bara har svarta. 
Men va fasen.. Jag fyller 41år i år. 
Varför fega? 
Och jag håller med mina vänner... 
Det ju helt klart MIN tatuering!! 

Den är såååå fin, ÄLSKAR färgerna gult och grönt & jag vet att fantastiska Kija kommer göra en finfin tolkning av den när jag väl får tummen ur/tar mig i kragen & bokar nästa gång hon släpper tider. 
Och nu när jag sagt det här så måste jag ju genomföra det!!  Eller hur?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar