söndag 27 januari 2019

Glad att jag är så effektiv...


När jag väl blir riktigt sjuk så går det väldigt snabbt. 
Både ner & upp igen.. 

På jobbet i fredags va jag allt annat än pigg men det gick. Sista timmarna va jag så frusen,  gnällig (stackars Svante), öm i kroppen o matt. Ont i halsen, örat & luftrören va så trötta. Att hosta va en pina. 

Väl hemma vid 19:15 åt jag en hamburgare o rasade sen ner i soffan under ett tjockt täcke. Spelade "på spåret" halvhjärtat (blundade tillomed mellan varven på slutet) och direkt när det va slut gick jag i säng med en stor kopp varmt honung&ingefärsvatten.
Somnade innan klockan slog 22, vaknade vid 4 tog en ipren (sååå ont i huvudet o hela kroppen)  och somnade om till kl 10! Nästan 12h sömn.  :-O 

Tillbringade dagen igår under ett täcke m random lättsamma filmer, slösurf, Candy Crush & slummer på soffan. 

Va ner i källaren en sväng för att leta efter en grej som en kompis ville låna.. Fick sådan PANIK över röran & all SKIT jag samlat på mig. Men orkade bara inte.. Skrev upp det på en to do lista iaf.

Igår kväll började jag känna livet i mig igen & tog ett varmt bad. Somnade vid 22-23.  Anders tillbringade kvällen med att spola is på Malmen..

Imorse vaknade jag dock kl 03:30 typ... 
Klarvaken!! 
Så klassiskt när jag sovit för mycket natten innan. 
Låg vaken o snurrade 1minst 00 varv. Ca Kl 6:30 kollade jag dock på klockan sista gången. 

Vaknade vid 9, ändå hyfsat pigg. 
Och FULL av uppdämd energi & paniken över källaren fanns kvar. 

Åt frukost, körde Anders till Bowlan vid 10 & sen gick jag banans!! 

Hämtade upp dom 5 ica-kassarna + en stooor tvättkasse med barnens urvuxna kläder jag stötte på i lördags. Hällde ut ALLT på golvet sorterade och rensade ur. 
Sen fortsatte jag med sko-berget i källaren. 
1 ICA-kasse med säljas o 10par i sopsäcken. Och så tog jag itu med min sjuka förkärlek för fina tygkassar (som jag ändå inte får med till affären) och så va dom bara 5.. 

Blev tillslut en FULL sopsäck att slänga, 1 banankartong att sälja & typ 10 plagg att spara. 
BAM!!! 

Körde Astrid till Hemse vid 13 för hiphop och tog sen med henne ut till Malmen så hon fick åka skridskor med sina vänner på den fina isen dom spolat där.
Sen slappade jag i soffan i 1h innan jag gjorde en stor gryta m köttfärssås.

Är fortf snorig o hostar lite men öra,hals& luftrörs-ontet är bättre och energin är verkligen tillbaka!! 

Såååå skönt!! 

Och inget ont som har något gott med sig... 

Har äntligen tagit itu med "surdegen" av alla urvuxna kläder i källaren.. 
Har dock 2 lådor m gamla vinterkläder o massa regnkläder som dräller runt i tvättkorgen kvar. Men sååå skönt/välbehövligt att äntligen ha hittat energin o lusten att rensa ur o sortera i kaoset..  Blir väl så när man varit hemma mycket iom all den vab som varit senaste veckorna.

Nu ska jag sova gott och ladda om för en ny jobb-vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar