onsdag 26 juni 2019

Varit fantastiska dagar!!


Igår åkte min syster o hennes lilla familj hem igen efter 9 dagar här hos oss! 
Varit så mysigt, enkelt & trevligt..
Roligt att hänga med dom i så många dagar..
Ingen stress att hinna umgås.
Kul att dom också fick uppleva sommaren på Gotland för 1:a gången.
Och så härligt att ha mina syskonbarn & barnens kusiner Doris & Nancy här. Så himla härliga som bara 1 & 4 åringar kan va.. :-D 
Har funkat toppen trots att det inte är så anpassat för småbarn här hemma hos oss längre.

Jag har jobbat som vanligt men kvällarna har vi haft tillsammans på trappen när deras barn nattats.
massa fina stunder på trappen med prat, minnen & skönt häng.

Dom tog även med mina barn till Fårö och varit iväg o badat o till Visby när jag jobbat.

 På min lediga Onsdag bar det av på Road-trip vid lunch. 
Först åkte vi till Norrlanda & Big Pink som hade utförsäljning på 2:a sort glas. 

Sen va vi sååå varma & fick tips om att åka till Baju fiskeläger.
Imponerande nog hittade vi dit.. 
Aldrig varit där o inte va det skyltat heller..
Hur mysigt som helst. 
Lång-grunt & fantastisk sand!
Årets 1:a dopp i havet!

 Hängde där ett bra tag innan vi drog till Sysne & sen hem..
Härligt att komma ut till Fina Östergarnslandet igen.. 

Fin fin dag men hysteriskt varmt!

Torsdagen jobbade jag igen..
På kvällen förberedde vi inför midsommar. Jag misslyckades med min äggfria maräng så vid midnatt envisades jag med att dra igång en vanlig.. Va i säng vid 2.. 

 Midsommar !! 
Bakade ännu mer maräng och Foccacia, marinerade kyckling, gjorde gubbröra & så åt vi lunch vid 1..
Efter det åkte vi med Joel o Nancy till Asträsk & badade.

Där hade jag en av sommarens finaste stunder so far (tänker samla fler sådana) när jag badat klart gick jag  iväg ensam o plockade blommor & smultron till barnen som fortf badade.  
Gissar att det  va ett sådantdär "Halleluja-Moment"! 

Vid 15 lastade vi in allt i bilen och tog oss ut till Malmen..
Min Halleluja bukett! 

Det vankades som alltid fantastisk tårtbuffe & fika.
Jag hade gjort en marängtårta m rabarberkompott, jordgubbar & soyagrädde! 
Höll mig till den + en liten bit av Majas "cirkuskaka".. Bara för att slippa magont.

Sen pausade vi lite innan Danne drog igång en 5 kamp.
Härliga mixade lag med vuxna & barn. 
Inhugg, spotta godis, kasta prick, närmast klotet & räkna till 2min..
Vi vann inte men det va kul ändå & härligt att komma upp o röra sig efter fikat! 

Sen drogs dom 2 grillarna fram o snart va alla igång med att tillaga sin mat.
Vi åt goda råkorvar & kyckling-spett med majas goda Risoni-sallad o Foccacian delades med bordsgrannar.

Barnen lekte & vi vuxna satt o umgicks.
Jag, Emma & Oskar va sist ut och jag la huvudet på kudden strax efter 1.

Alldeles lagom & skön midsommar som alltid! 

Dagen efter åkte jag & Anders ut vid 9 tiden o hjälpte till att städa undan efter kvällen före. 
Sen bestämde vi oss för att åka till Stavgard (järnålders-byn) ett gäng för att hälsa på vänner till oss som firade midsommarn där, sen blev det fika (kaffe & chokladpraliner) i När på Gotlandsgårdens konfektyr & sen även rabarberpaj hemma hos mina svärföräldrar. Hem o landade i 1h sen hade vi bord med vänner på  mysiga "Bruna Dörren" i Ljugarn vid 18.
Vi åt gott & hade en fin kväll. 

 Väl hemma va vi alla trötta efter 2 intensiva dagar. 

På söndagskvällen öppnade jag o syster en liten flaska rosa bubbel och satt uppe sent.
Helt klart värt det. 

Som sagt har det varit fantastiskt mysigt att ha dom här. Nu är det är lite tomt o ovanligt lugnt.
 Men vi ses ju snart igen på vårt underbara Tegelstrand! 

Idag hade jag loppisen öppen.. 
Packat upp, prismärkt & haft massa nöjda o trevliga kunder.
 Alltid roligt att se fina saker gå vidare ett varv till.
Vid 15 började det regna & åska men det funkade bra att stuva in grejerna & fortf fick kunderna plats även om det blev lite trångt men hjärtligt.

Vid 17 kom en fin vän förbi på en kaffe & lite prat. Vi satte oss på trappen medans det regnade, haglade & åskade! Ännu en fin stund som jag sparar i "sommaren 2019" mappen. 

Sommaren 2019 fortsätter leverera alltså! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar