fredag 7 juni 2019

Nu är den här.. SOMMAREN!

Denna sommaren ska bli fantastisk! 

Vid denna tiden på året brukade jag deppa ihop totalt & krascha lite. För 3år sen va jag ett Jäv*a vrak.  
Men inte i fjol & inte i år heller...
Känner mig lugn & ostressad men samtidigt  pepp & stark.

Tar precis som i fjol "dag för dag" & "vecka för vecka" & "taggar ner"!
Och det funkar perfekt mitt i allt med högre tempo på jobbet & allt man vill göra nu när sommaren är här.
Hittat mitt vinnande koncept!! 

 Ikväll när jag kom från jobbet bytte jag om & slängde mig ut i kvällssolen på min trappa..
Den bästa platsen!!

Snart va vi där allihop i en enda hög.
Även om bara för en kvart...
Så satt vi ändå där allihop & lyssnade på musik o myste ihop.

Senare fick jag en stund med min stora tjej med lite fint prat & gos.
Samlar på dessa fina stunder med dom där!

I Onsdags hade vi också en fin eftermiddag jag & tjejerna.
När skolan va slut åkte vi till Visby o köpte kläder till skolavslutningen sen köpte vi "Plocksallad" på MAXI som barnen åt i bilen påväg hem. 
Jag hade packat badkläder så vi åkte direkt till Asträsk.. 
Dom tog sitt första dopp för sommaren & jag åt min sallad på bryggan.

Hade egentligen tänkt att jag skulle handla grejer & göra en ordentlig o god pastasallad när vi kom hem men varför krångla till det?
Blev så mycket enklare mysigare med att köpa en "plocksallad"!!
För det är genvägarna & det lilla som förenklar & förgyller  livet. 
Varför slå knut på sig själv?

Imorgon kväll vill jag nog faktiskt att vi drar o fiskar! 

Om 10dagar är min syster med familjen här hos oss & dom stannar i en vecka & lite till! Vi ska hänga, äta gott, hitta på kul grejer med barnen, prata om syrrans NYC resa, fira midsommar ihop & ha det fint. 
Som jag längtar!! 

Och sen kommer fler guldstunder framöver! 

*Mamma & pappa kommer hit över Stångaspelen.
*Hoffmaestro & Kaliffa
*Stångaspelen!!! 
*Emma-festival
*Veronica Maggio

Och sen drar vi västerut till vårt Tegelstrand på semester! 

Som sagt...
Denna sommaren kommer bli skön & helt Fantastisk!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar