onsdag 29 september 2021

Är det över nu...?

 Den härliga Sommaren: Är definitivt över.. Haft en underbar sommar med fantastisk midsommarfest & 2,5v semester i stugan & jobb.  


Nu väntar en lååång vinter. Jag som alltid älskat höst & vinter har tappat den kärleken lite senaste åren tyvärr. Antagligen pga Pandemin som gjort att alla dom härliga höst/vinterfesterna och typ allt annat umgänge som också uteblivit sen feb 2020..  (hösten/vintern är tiden då när alla har haft tid & energi att umgås igen efter hektiska sommaren)  Men hoppas & tror att denna vintern blir roligare än föregående. 
Jag har till exempel biljetter till Jonas Gardells Show "Queen of F*cking everything" I November! 
Ska bli sååååå kul!

Pandemin: Jag hoppas & tror att det kan bli en bättre vinter men är rädd att det kommer bli ett litet bakslag. Corona är INTE över tyvärr.  Men nu/snart kanske vi kan börja lära oss leva med det där viruset..

 Idag släpper dom nästan ALLA Corona-restriktioner. Alltså jag har dubbla känslor runt det.. Ena delen av mig vill slita fram fräsiga kläder ur garderoben, skor med klack, måla naglarna, damma av smyckeslådan & slänga mig på bussen till stan på lördag kväll för att få dansa & trängas i en bar.  MEN..

Mitt andra jag träffade jag på kupan idag när jag kände stort obehag när en annan kund ställde sig 15-20cm från mig. Va tvungen att gå till en annan hylla.  Tror ändå helt ärligt att jag inte är redo för krogträngsel ännu. Lite Corona-skadad efter att ha jobbat i matbutik under pandemin och har HÅLL AVSTÅND inpräntat i mig. 

Men jag har iaf börjat krama o umgås nära med vänner sen i början av sommaren. 

Jag & Bloggen: Jag ÄLSKAR bloggen. Men alltså jag vet faktiskt inte om jag har tid & lust längre... Samt att strulet jag hade med bilder för 1-2år sen gjorde att jag tappade lusten för bilder är lixom grejen. Och Instagram är så mycket snabbare & enklare. 

Det är snart 1 år sen jag postade något. Har dock skrivit endel men behållt det för mig själv. När jag började blogga i Oktober 2009 (bloggen fyller alltså snart 12år) så skrev jag om småbarnslivet men efterhand barnen växt upp har jag för deras integritet skull lämnat ute dom och det syns på att antalet inlägg dalat under åren som gått. Visst har jag annat i mitt liv oxå men barnen är en stor del av livet. Speciellt nu när dom är tonåringar.🤣

MEN jag villl/kan ändå inte göra slut riktigt nu ändå... Vi får se hur det blir helt enkelt...  

Livet just nu: Vi är snart i mål med vårt utbygge som började för typ 14månader sen. Vi har förlängt huset 5-6meter i 2 våningar. Med ny fasad & nytt skitsnyggt tak. Utsidan är klar & den blev fantastisk. Tänk att vårt fina lilla "avhuggna" hus äntligen fick sträcka ut sig & bli det hus det alltid borde varit! 

Barnens rum uppe vart klara & besiktigade i sommar. Nere blir det ett STOOORT kök. Där har vi kakel, fläkt & besiktning kvar. Så snaaart får vi ta det i bruk. Och ni anar inte hur jag längtar efter att gå från charmigt men litet kök m typ 1m arbetsytan till 3-4m arbetsyta. 

Lovar att det kommer ett långt inlägg med bilder när det är klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar